Inotel, niezależny operator telekomunikacyjny oferujący usługi telefonii IP, po przeanalizowaniu struktury i dynamiki wzrostu klientów odkrył, że miesięczny rozwój o 30% zawdzięcza głównie osobom, które nie wiedzą, że korzystają z telefonii IP. – To paradoks, ale największa grupa naszych klientów nie zdaje sobie sprawy, że korzysta z VoIP – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu Inotel. – Najczęściej znajdują się oni w zasięgu działania współpracujących z nami dostawców Internetu i kupują od nich telefon. Potem podłączają tradycyjny aparat do gniazdka telefonicznego i zaczynają płacić o wiele niższe rachunki. Nie wiedzą, że korzystają z VoIP i wcale ich to nie interesuje. Ważne, że jakość rozmów jest taka sama, a rachunki dużo niższe niż u tradycyjnych operatorów.
Osiągnięcia Inotela to rezultat rosnącej popularności telefonii VoIP w Polsce. Jak wynika z raportu Synergy Research Group Polska jest jednym z przodujących państw w Europie pod względem dynamiki rozwoju telefonii IP. Według analityków do 2008 r. w Europie Środkowej 50% małych i średnich przedsiębiorstw korzystać będzie z technologii IP.