Skuszone niskimi kosztami, coraz lepszą jakością połączeń i usługami dodanymi firmy coraz częściej decydują się na wdrożenie telefonii internetowej. Statystyki IPFON (sieci VoIP w Polsce) potwierdzają tę tendencję – ponad połowa z kilkudziesięciu tysięcy kont billingowych założonych w tej sieci należy do firm. Do klientów IPFON należą m.in.: Skanska, Thompson, Cefarm, Stomil, Siemens, Oracle Polska i Vobis Microcomputer.
Coraz lepszą jakość połączeń VoIP potwierdzają użytkownicy. W przeprowadzonej wśród 4000 klientów sieci IPFON ankiecie internetowej ponad 90% badanych potwierdziło dobrą lub bardzo dobrą jakość połączeń. Z kolei 80% klientów rekomenduje IPFON znajomym.
Olbrzymie zainteresowanie telefonią VoIP wśród polskich firm wykazuje także wiele raportów rynkowych. IDC prognozuje, że w Europie Środkowo –Wschodniej liczba minut wydzwonionych przez Internet wzrośnie w tym roku trzykrotnie, a w porównaniu z 2004 rokiem 15–krotnie. Według IDC największe zainteresowanie wzbudza VoIP wśród małych i średnich firm.
Sieć IPFON bazuje na najnowszym protokole SIP v.2, który umożliwia dzwonienie bez komputera, za pośrednictwem dowolnego aparatu telefonicznego podłączanego do bramki VoIP lub specjalnych telefonów IP.