USP Zdrowie z SFA Asseco Business Solutions

Firma USP Zdrowie od roku użytkuje działający na iPadach Apple system Mobile Touch firmy Asseco Business Solutions, przeznaczony do zarządzania siłami sprzedażowymi. Ceniąc sobie efekty pracy z nowym rozwiązaniem, USP Zdrowie zdecydowało się rozszerzyć aplikację także o kanał nowoczesny, wyposażając handlowców współpracujących z  sieciami hiper- i supermarketów w nowoczesne tablety Samsung Galaxy Note z systemem Android, na których zainstalowany został program Mobile Touch.

Polska firma USP Zdrowie sp. z o.o. zajmuje się sprzedażą leków dostępnych bez recepty (OTC). Spółka powstała w USA jako US Pharmacia i obecnie stanowi grupę kilku podmiotów działających w obszarze ochrony zdrowia. W swojej ofercie ma takie marki, jak Ibuprom, Apap, Gripex, Stoperan, Vigor, Verdin, Xenna. Firma ma biura w Polsce, na Litwie, Ukrainie, w Bułgarii oraz USA. Dysponuje własnymi laboratoriami i działami badań i rozwoju (R&D). Zakład produkcyjny firmy (znany jako US Pharmacia) znajduje się we Wrocławiu i dostarcza średnio ponad 140 mln opakowań jednostkowych rocznie. Główne biuro firmy zlokalizowane jest w Warszawie.

Celem implementacji nowego rozwiązania mobilnego klasy SFA była poprawa efektywności codziennej pracy przedstawiciel farmaceutycznych USP Zdrowie poprzez przyspieszenie dostępu do informacji handlowych, zapewnienie wygodniejszego i łatwiejszego planowania oraz realizacji wszelkiej aktywności, zadań i relacji związanych z obsługą kontrahentów (zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym).

– Dzięki Mobile Touch mogliśmy wprowadzić nowy wymiar współpracy z punktami sprzedaży. Zależało nam na tym, by nasi reprezentanci mogli sprzedawać i zbierać zamówienia, ale także doradzać, zaznajamiać klientów z nowymi badaniami, trendami, najnowszymi lekami i preparatami, m.in. poprzez sprawną prezentację informacji za pomocą treści multimedialnych – mówi Wiktor Zdanowicz z USP Zdrowie sp. z o.o. – Mobile Touch oferuje nam w tym celu szereg nowoczesnych funkcji i aplikacji, ale równocześnie nic nie traci ze swojego charakteru jako systemu SFA, wspomagającego podstawowe działania sprzedażowe w terenie. Jest to z pewnością nowatorski system dla naszej branży.

Dzięki pracy na nowoczesnych tabletach system Mobile Touch, w porównaniu do dotychczasowych aplikacji mobilnych, w dużo większym stopniu usprawnił pracę przedstawicieli farmaceutycznych USP Zdrowie z klientami. Umożliwił szybsze dotarcie do informacji, w tym materiałów multimedialnych, wsparł proces sprzedaży poprzez wizualną prezentację ofert promocyjnych czy standardów ekspozycyjnych. Dużo wygodniej przegląda się teraz zdjęcia, ogląda filmy reklamowe, pokazuje prezentacje dedykowane dla poszczególnych aptek i sklepów.

– Do tej pory polski rynek nie oferował takich aplikacji mobilnych, które działałyby zarówno na urządzeniach z systemem Android oraz Apple. Po szybkiej analizie zdecydowaliśmy się na wdrożenie Mobile Touch na iPadach oraz tabletach Samsung Galaxy Note, gdyż uznaliśmy ten zestaw, łączący funkcje systemu i możliwości urządzeń takich jak tablety, za najlepszy, by dokonać wielu znaczących zmian. Mobile Touch umożliwia efektywną współpracę z innymi aplikacjami dostępnymi na tabletach, takimi jak poczta elektroniczna czy nawigacja satelitarna. Poprzez połączenie systemu i poczty na jednym urządzeniu bardzo proste jest wysyłanie załączników do e-maili wprost z programu – dodaje Wiktor Zdanowicz.

Proces implementacji w USP Zdrowie objął wdrożenie rozwiązania Mobile Touch zarówno dla przedstawicieli farmaceutycznych, jak i pracowników zatrudnionych w biurze w Warszawie. W fazie analizy określone zostały funkcje, które do tej pory były najczęściej wykorzystywane w procesie sprzedaży i zarządzania nią. Do tego dodane zostały nowe funkcje, oczekiwane przez klienta i poprawiające ergonomię pracy handlowców. Ponadto Mobile Touch został zintegrowany z Platformą Wymiany Danych Handlowych Connector.