S3 Graphics z pełną obsługą API OpenGL 3.0

    S3 Graphics opublikowała wersję beta sterownika do najnowszej wersji API OpenGL 3.0 umożliwiającego wykorzystanie otwartego standardu 3D opracowanego przez Khronos Group w nowej serii programowych procesorów grafiki Chrome 500. Umożliwia to programistom rozpoczęcie prac nad oprogramowaniem OpenGL 3.0 dla sprzętu S3 Graphics z wykorzystaniem najnowszego sterownika w wersji beta oraz języka jednostek cieniowania GLSL 1.3 w systemach Windows XP i Vista.

    Sterowniki pozwalają w pełni wykorzystać API OpenGL 3.0, umożliwiając programistom ulepszenie aplikacji i pełne wykorzystanie możliwości sprzętowych procesorów Chrome 500 do realistycznego renderingu 3D. Nowe funkcje w OpenGL 3.0 to nowa wersja języka jednostek cieniowania GLSL, obiekty siatki wierzchołków, 32-bitowe tekstury FP, cztery nowe metody kompresji tekstur, rendering/blending sRGB oraz ulepszona wydajność dla warunkowego renderingu z bardzo wydajnym indeksowaniem siatek.

    S3 Graphics oferuje zaawansowaną linię oddzielnych procesorów grafiki w serii Chrome 400 i Chrome 500, zapewniających najlepsze wrażenia w grafice 2D i 3D. Akceleracja oferowana przez procesory Chrome Series w aplikacjach OpenGL 3.0 znajduje zastosowanie w komputerowo wspomaganym projektowaniu, stacjach roboczych oraz innych, zbliżonych obszarach w segmencie PC i stacji roboczych.

    Standard OpenGL jest zarządzany przez konsorcjum firm związanych z branżą graficzną w ramach Khronos Group, która promuję grafikę jako najważniejszy element multimediów. Specyfikacja OpenGL oferuje programistom zestaw instrukcji 2D/3D służących do sprzętowej akceleracji grafiki, renderingu i efektów specjalnych za pośrednictwem w pełni programowanej jednostki cieniującej GPU.