PLM: Producent urządzeń biotechnologicznych współpracuje z partnerami w trybie online

Wiele firm wdraża systemy do zarządzania cyklem życia produktu (product life-cycle management – PLM) powoli, zaczynając od digitalizowania prac projektowych, a następnie przechodząc do instalowania systemu zarządzania danymi o produkcie oraz systemu zarządzania współpracą z dostawcami. W firmie zajmującej się produkcją sprzętu biotechnologicznego – Labcyte – wszystkie z wymienionych etapów wdrożono bardzo szybko.

Założona w roku 2000 firma Labcyte z siedzibą w Sunnyvale, w Kalifornii, produkuje sprzęt akustyczny do pracy z płynami, który jest stosowany w przemyśle biotechnologicznym. Urządzenia wykorzystują fale dźwiękowe do przenoszenia bardzo małych ilości płynów. Firma zastosowała system PLM, obsługiwany przez Arena Solutions, do zarządzania zawartością i zmianami technicznymi, oraz do zarządzania współpracą z czołowymi dostawcami.

– Wszyscy nasi inżynierowie oraz inni pracownicy – w sumie ponad dwudziestu użytkowników – mają dostęp do systemu Arena; logują się w nim również dostawcy zewnętrzni – mówi Keith Love, wiceprezes ds. produkcji w Labcyte. – Wszystkie nasze dane dotyczące produktów znajdują się w systemie, razem z procedurami dotyczącymi zarządzania zmianami technologicznymi.

Podwykonawcy, w tym warsztaty mechaniczne, producenci płytek drukowanych oraz dostawcy podzespołów, mogą logować się do systemu, aby obejrzeć najświeższe rysunki lub komentować wprowadzane zmiany realizowanych zamówień technicznych. Oprócz tego – nie trzeba się domyślać, która wersja jest najnowsza. – Wszyscy mamy dostęp do tej samej, aktualnej wersji – wyjaśnia Love.

Baza danych znajduje się w firmie Arena. Ponieważ nie trzeba było instalować serwerów, system został wdrożony w ciągu zaledwie trzech dni. – Zaprosiliśmy pracowników firmy Arena, by przeprowadzili u nas szkolenie, w ramach którego pracowaliśmy na testowej wersji bazy danych. Trzeciego dnia po prostu włączyliśmy system i rozpoczęliśmy pracę – mówi Love. – W ciągu jednego, dwóch tygodni pierwsi dostawcy podjęli współpracę z nami w trybie online.

– Nadawanie przywilejów (uprawnień w systemie bezpieczeństwa) użytkownikom zewnętrznym jest bardzo podobne do wprowadzania nowych użytkowników wewnętrznych – mówi Love, który jest administratorem systemu. W przypadku użytkowników zewnętrznych menedżerowie do spraw materiałów firmy Labcyte określają, do których części zawartości systemu dany dostawca będzie miał dostęp. Potem zostaje tylko wypełnienie formularza internetowego i przejrzenie przyznanych zewnętrznemu użytkownikowi przywilejów.

– System uprościł nasz proces zarządzania cyklem życia produktu – podkreśla Love. Wszyscy wiedzą, jaki jest aktualny status zadania oraz jakie zmiany zamówień dotyczą poszczególnych podzespołów. System skrócił również czas porozumiewania się z dostawcami w sprawie danych i dokumentów, ponieważ wszyscy mają dostęp do tych samych informacji.