Konkurs: BusinessGreen Leader Awards 2012

FutureScapes, innowacyjna, prowadzona z wykorzystaniem wielu platform kampania Sony Europe zdobyła nagrodę dla „Najlepszej kampanii informacyjnej roku” w konkursie BusinessGreen Awards 2012. FutureScapes uznano za najbardziej inspirującą i wciągającą kampanię roku.

Celem zorganizowanej przez Sony Europe i Forum for the Future kampanii FutureScapes jest zachęcenie Europejczyków do wyobrażenia sobie, jak może wyglądać ich życie w 2025 r. i do poszukiwań takich zastosowań technologii, które pomogą w tworzeniu lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości.

– O zwycięstwie Sony w tych zaciętych zmaganiach zadecydował fakt, że poprzez media społecznościowe innowacyjna kampania FutureScapes dotarła do ponad 10 milionów osób i zachęciła tysiące do zastanowienia się nad zapewnieniem bardziej zrównoważonej przyszłości – mówi James Murray, redaktor BusinessGreen. – Jurorzy docenili globalny zasięg kampanii i wykorzystanie w niej wielu platform, jak również innowacyjny sposób angażowania odbiorców w tworzenie bardziej „zielonych” modeli działalności.

– Projekt FutureScapes miał w zamyśle posłużyć nie prognozowaniu przyszłości, lecz doskonaleniu się we wspólnym, otwartym wyobrażaniu sobie możliwości – mówi Esther Maughan McLachlan, dyrektor generalna ds. zrównoważonego rozwoju Sony Europe. – Udział reprezentantów różnych dyscyplin, w tym artystów, przedstawicieli organizacji pozarządowych, specjalistów z działu badawczo-rozwojowego Sony czy vlogerów zaowocował intensywną wymianą myśli, idei i opinii. W rezultacie postały cztery koncepcje technologiczne, których potencjał mamy nadzieję wykorzystać dzięki dalszej współpracy.