Konica Minolta: wzrost zainteresowania usługami MPS

Według analiz Konica Minolta zainteresowanie usługami dedykowanymi zarządzaniu drukiem będzie rosło. Ten trend jest już widoczny wśród klientów korporacyjnych, ogromny potencjał drzemie jednak wśród firm z sektora MSP.

W Europie podobnie jak w innych regionach świata zachodzą ogromne zmiany związane z korporacyjną polityką druku. Ta ewolucja wiąże się z fundamentalnymi przeobrażeniami zachodzącymi w otoczeniu technologicznym współczesnych przedsiębiorstw. Firmy reagują na trendy: Big Data, SaaS (Software as a Service), PaaS (Platform as a Service) i BYOD (Bring Your Own Device).

Przekłada się to na ewolucję realizacji podstawowych procesów oraz oczekiwań wobec dostawców sprzętu. Klienci szukają partnerów, którzy będą mogli zapewnić im kompleksową usługę – przeanalizować potrzeby, zaproponować rozwiązania sprzętowe i software’owe, dzięki którym można sprawnie usystematyzować i zoptymalizować kluczowe procesy.

– Bacznie obserwujemy rynek i reagujemy na trendy. Jest to doskonale widoczne, jeśli przeanalizujemy naszą ofertę. Od lat ewoluujemy z firmy, która głównie zajmowała się rozwiązaniami sprzętowymi w kierunku organizacji, która zapewnia swoim klientom kompleksową usługę – powiedział Ken Osuga, President, Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH. – Klienci, którzy korzystają z naszych usług, otrzymują od nas kompleksową propozycję obejmującą wdrożenie systemu zarządzania i obiegu dokumentów.

Ponad 90% danych kluczowych z perspektywy przedsiębiorstw zgromadzonych jest w ogromnej liczbie dokumentów, które codziennie są przetwarzane. Sprawne zarządzanie nimi ma kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania firmy.

– Wyniki badań wskazują, że każde 30 minut spędzone na szukaniu dokumentu w perspektywie funkcjonowania firmy odpowiada sytuacji, w której dany dokument nigdy nie był dostępny – powiedział Ken Osuga.

Małe i Średnie Przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w usługi MPS (Managed Print Services) – zarządzania drukiem i obiegiem danych. Jest to widoczne w strukturze przychodów Konica Minolta. W tym roku przychody uzyskane ze świadczenia usług zarządzania drukiem dla firm z sektora MSP przekraczają te pochodzące z tradycyjnej sprzedaży urządzeń dedykowanych drukowi biurowemu.

– Małe i Średnie Przedsiębiorstwa zawsze stanowiły ważną grupę klientów z perspektywy Konica Minolta – powiedział Masatoshi Matsuzaki, President and CEO, Konica Minolta, Inc. – Jest to segment o ogromnym potencjale dla nas i naszych partnerów.