Impuls wspomaga POCH

Zakończyło się wdrożenie systemu ERP Impuls firmy BPSC SA w spółce POCH, dostawcy chemikaliów i „biżuterii chemicznej” na rynek globalny.

Jednym z głównych celów wdrożenia była eliminacja kliku pracujących niezależnie rozwiązań IT, wspierających różne obszary działalności spółki. Aplikacje te spełniały oczekiwania jedynie w wąskim zakresie i nie były ze sobą w pełni powiązane.

Wdrożenie systemu Impuls zapewnia śledzenie pełnej ścieżki produkcyjnej – od zakupu i pobrania surowca przez produkcję i kontrolę jakości do otrzymania serii gotowego wyrobu. Integracja produkcji i logistyki z kontrolą jakości w połączeniu z unikalnością numerów seryjnych umożliwia m.in. dokładne określenie, jaki wyrób (bądź seria) ma zostać wycofany z rynku w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości.

Dzięki uruchomieniu systemu Impuls możliwe stało się generowanie przez aplikację informacji o okresie dostępności wyrobu w zależności od rodzaju zapotrzebowania (zakup, produkcja). System wspiera również operatorów w odpowiednim doborze pojazdów w zależności od rodzaju przewożonej substancji (klasyfikacja ADR).

Wykorzystanie raportu PZM (Planowania Zapotrzebowania Materiałowego) umożliwia prowadzenie bieżącej polityki zaopatrzenia w surowce. Zastosowanie przekrojowego rozwiązania zapewnia precyzyjne oszacowanie rzeczywistego, technicznego kosztu wytworzenia, co pozwala na precyzyjne określenie opłacalności realizacji określonego zlecenia produkcyjnego.

– Dzięki ścisłej współpracy specjalistów BPSC z przedstawicielami firmy POCH udało się osiągnąć główne cele – usprawnienie obsługi klienta, optymalizację zapasów magazynowych oraz wsparcie procedur związanych z kontrolą jakościową produktu – mówi Rafał Sady, Project Manager odpowiedzialny za wdrożenie systemu Impuls w POCH SA. – Szansa na powodzenie wdrożenia jest zawsze największa, kiedy od początku obie strony mają świadomość związanych z nim celów.

System Impuls wspomaga również obsługę klientów oraz procesy związane ze sprzedażą. Umożliwia m.in. planowanie i wieloprzekrojowe rozliczanie wyników sprzedaży. Istotna jest tu m.in. możliwość symulacji prowadzonych działań.

POCH SA to firma z 60-letnia tradycją, dostawca profesjonalnych chemikaliów, sprzętu, usług analitycznych, innowacyjnych rozwiązań oraz jedyny w Polsce producent rozpuszczalników wysokiej czystości. Oferta przeznaczona jest m.in. dla przemysłu farmaceutycznego, spożywczego, chemicznego i laboratoriów badawczych.

Wdrożony system uwzględnia wymagania dotyczące norm obowiązujących w branży chemicznej. Wszystkie produkty oferowane odbiorcom poddawane są kontroli przed dopuszczeniem ich do obrotu handlowego. Sprawdzana jest ich zgodność z ustalanymi normami oraz wymaganiami klientów. Konieczna jest stała weryfikacja współpracujących z firmą dostawców. System wspomaga te procesy, ułatwiając działania zgodne z normami prawnymi, ekologicznymi i zdrowotnymi. Dostarcza również dane do Specyfikacji Jakościowych i Atestów Kontroli Jakości, wspiera specyficzne dla branży chemicznej działania związane z kontrolą jakości i obsługą laboratorium.

– Wybór i wdrożenie systemu Impuls podyktowane było koniecznością uzyskania dostępu do zintegrowanych danych w zakresie funkcjonowania całego przedsiębiorstwa – wyjaśnia Dominik Micuła, koordynujący wdrożenie po stronie POCH SA. – Ważna była też informacja o dostępności wyrobów oraz rejestrowanie pełnej ścieżki powiązań między surowcami pobranymi do produkcji a wyrobem gotowym. Przy tak ogromnej skali indeksów znajdujących się w stałym obrocie jest to bardzo ważna funkcja.

W ramach wdrożenia BPSC udostępniło POCH około 130 licencji. Pierwsza faza objęła obszary finansów i księgowości, środków trwałych oraz kadr i płac. Po kilku miesiącach system wdrożono w pozostałych obszarach działalności spółki, takich jak produkcja, kontrola jakości, logistyka i gospodarka materiałowa, dystrybucja, zarządzanie kontaktami z klientami, transport, gospodarka remontowa oraz budżetowanie.