IBM prezentuje nowy dział analityki biznesowej

    IBM Polska poinformował o utworzeniu nowego działu konsultingu ds. zaawansowanej analityki biznesowej i optymalizacji procesów biznesowych. Dział IBM Business Analytics and Optimization  (BAO) będzie  pomagał klientom podnieść jakość i szybkość podejmowanych decyzji biznesowych.

    Opublikowane niedawno badanie zrealizowane wśród członków kadry zarządzającej przez IBM Institute for Business Value  wykazało, że co drugi menedżer nie ma w swojej firmie dostępu do informacji niezbędnych do wykonywania pracy. W czasach zaostrzonej walki na rynku, podczas gdy firmy poddawane są obecnie coraz silniejszej presji na wynik przy coraz mniejszej tolerancji na błędy, liderzy szukają nowych sposobów na podejmowanie decyzji z większą trafnością i szybciej niż do tej pory. W przeprowadzonym przez IBM badaniu, 8 na 10 menedżerów stwierdziło, że podejmuje decyzje mimo braku lub na podstawie niesprawdzonych informacji.

    „Firmy stają przed wyzwaniem działania w otoczeniu bardziej konkurencyjnym niż kiedykolwiek wcześniej. Oprócz tego, że liderzy muszą działać szybciej i z większą precyzją, muszą uzyskać przewagę i wzrost. To wymaga nowego podejścia. – mówi Dariusz Śliwowski, dyrektor działu usług biznesowych, IBM Polska. „Wśród kadry zarządzającej rośnie nie tylko potrzeba przyspieszenia procesu decyzyjnego, ale również przewidywania konsekwencji każdej podjętej decyzji, tak aby była ona trafna i w oparciu o fakty. W dziedzinie analityki biznesowej widzę przyszłość i przejście do nowej inteligencji biznesowej przedsiębiorstwa.” – dodaje.

    W ostatnim globalnym badaniu IBM, w którym udział wzięło 2 500 szefów departamentów IT (CIO) z 19 branż i 78 krajów na świecie, aż 83% z nich uznało, że nowe podejście do analizy i zarządzania informacją w firmie jest kluczowe w zwiększaniu konkurencyjności.

    Z tą myślą firma IBM  wprowadza w Polsce nowy pion usług biznesowych o nazwie Business Analytics and Optimization – BAO, które świadczone bedą przez zespół liczący 30 konsultantów ds. zaawansowanej analityki biznesowej. Jest to kolejny krok na drodze rozbudowy kompetencji IBM w obszarze doradztwa biznesowego od momentu przejęcia w 2002 roku działu PricewaterhouseCoopers Consulting. Nowy dział poszerzy portfolio oferty konsultingowej IBM  poprzez włączenie do niej rozwiązań i technologii pozyskanych dzięki ostatnim przejęciom takich firm jak: Cognos i SPSS. Będzie również działał w ramach nowej strategii IBM – Smarter Planet – tj. Mądrzejszego Świata.

    Firma IBM w Polsce będzie budować unikalne kompetencje w obszarze rozwiązań klasy Business Intelligence, kluczowych w nowoczesnej analityce biznesowej. W tym zakresie będzie również  współpracować z uczelniami w Polsce.

    Rozwiązanie Business Intelligence pozwala na przejście od prostego gromadzenia danych pozyskanych w wyniku obsługi bieżących działań firmy (transakcje finansowe, sprzedaż wyrobów i usług, operacje produkcyjne itp.) do wyciągania z nich wniosków i odkrywania występujących w nich prawidłowości.

    Linia usług IBM Business Analytics and Optimization (BAO) obejmuje następujące obszary doradztwa biznesowego: Analizę i Optymalizację Danych Firmy, Zaawansowaną Analitykę,  Analizę Ryzyka i Możliwości Dokonywania Oszustw.