Grupa Chrysler najszybciej wprowadza udoskonalenia

W roku 2003 grupa Chrysler poprawiła ogólną wydajność produkcyjną o 7,8%, czym zdobyła sobie najwyższe zaszczyty jako najszybciej wprowadzający udoskonalenia producent samochodów. Drugi raz z rzędu trafiła na szczyt raportu Harbour Report North America 2004, przeprowadzonego przez firmę Harbour Consulting, której siedziba mieści się w Troy, w stanie Michigan.

Skumulowane wyniki dwuletnich inicjatyw z dziedziny doskonalenia dały w rezultacie 16-procentową poprawę wyników, co wysunęło Chryslera przed Forda, na miejsce najbardziej produktywnego producenta samochodów w Ameryce Północnej, po raz pierwszy od czasu rozpoczęcia tego dorocznego rankingu w roku 1989.

– Autorzy raportu skupili się na wysiłkach podejmowanych przez każdego producenta samochodów w Ameryce Północnej w dziedzinie elastycznej produkcji, ciągłego doskonalenia oraz innych inicjatyw produkcyjnych, które przyczyniają się do redukcji kosztów, poprawy jakości i produktywności – mówi Ron Harbour, prezes firmy Harbour Consulting. – Producenci, którzy stosują zdyscyplinowane, standaryzowane procesy, mające na celu osiągnięcie stałego, trwałego udoskonalenia, według klasyfikacji naszego raportu, odnotowują największe postępy.

W raporcie oceniono wydajność północnoamerykańskich producentów samochodów w dziedzinie udoskonalenia wydajności montażu, wytłaczania karoserii oraz układów napędowych, rozpatrując osobno każdy zakład i każdą firmę. Wyniki raportu są oparte na liczbie godzin przypadających na samochód (liczba godzin pracy pracowników/liczba wyprodukowanych samochodów).

Wszystkich sześciu północnoamerykańskich producentów samochodów osiągnęło poprawę wyników w kategoriach montażu, wytłaczania karoserii oraz układów napędowych; były to firmy: Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Nissan, Toyota oraz NUMMI – wspólne przedsięwzięcie GM i Toyoty. Oprócz montażu, wytłaczania karoserii i układów napędowych autorzy raportu badali również jakość, bezpieczeństwo, koszt, poszukiwanie materiałów produkcyjnych, efektywność wykorzystania zasobów, zysk na samochód, główne przyczyny odchyleń występujących w procesach oraz wydajność dostarczania gotowych produktów.