FFP z QAD Enterprise Applications

Farm Frites Poland SA (FFP) rozwija system IT oparty na najnowszej wersji QAD Enterprise Applications. W efekcie usprawniono obszar użytkowania systemu dzięki nowemu interfejsowi opartemu na platformie .NET. Dokonano również wielu usprawnień w zakresie zwiększenia efektywności procesu produkcyjnego zarówno w aspekcie finansowym, jak i jakościowym.

Farm Frites Poland SA należy do czołówki producentów mrożonych frytek w Europie Środkowo-Wschodniej. Trzy nowoczesne linie produkcyjne umożliwiają fabryce wytwarzanie kilkudziesięciu różnego rodzaju produktów, które trafiają na wiele światowych rynków. Obecnie w zakładzie w Lęborku pracuje 190 osób.

FFP korzysta z systemów firmy QAD od początku swojego istnienia, czyli od 1994 r. Najnowsza wersja aplikacji została zintegrowana z innymi systemami wykorzystywanymi w fabryce. Decyzja o aktualizacji była podyktowana dynamicznym rozwojem produkcji i koniecznością zwiększenia elastyczności oraz lepszego reagowania na zmiany popytu rynkowego.

– Systemy informatyczne wspierające pracę zakładu Farm Frites w Lęborku charakteryzuje duża dojrzałość – podkreśla Dariusz Wierzbicki, dyrektor Działu Informatyki w Farm Frites Poland SA. – Prowadzimy ciągłe działania zmierzające do dalszej optymalizacji procesu wytwórczego. Usprawnienia koncentrują się przede wszystkim na procesie sterowania i raportowania produkcji. Dzięki nim jesteśmy w stanie uzyskać precyzyjną informację na temat stanu produkcji, terminów, kosztów i generowanych zysków. W konsekwencji wpływa to na dalszą poprawę uzyskiwanych marż.

Wprowadzenie nowej wersji systemu oznacza możliwość korzystania z atutów interfejsu użytkownika bazującego na platformie .NET. Osoby podejmujące decyzje zyskały wygodne w eksploatacji narzędzie zapewniające np. sprawniejsze planowanie produkcji czy procesu wysyłek.

Projekt aktualizacji obejmował również wprowadzenie systemu QXtend, umożliwiającego automatyzację połączeń z innymi aplikacjami. Zapewnia on integrację z dodatkowymi produktami tworzonymi przez zespół IT oraz elastyczność i zgodność różnych wersji oprogramowania. Przenoszenie do nowego środowiska i modyfikacje trwały 10 miesięcy i zostały zakończone w czerwcu br.

– W trakcie wielu lat wspólnych działań QAD blisko współpracowało z zespołem IT firmy Farm Frites Poland w stworzeniu wysoce efektywnego środowiska informatycznego wspierającego osiąganie celów biznesowych – przekonuje Paweł Daszkiewicz, dyrektor ds. wdrożeń w QAD Polska. – Skrócenie realizacji poszczególnych operacji, usprawnienia w obszarze produkcji, łańcucha dostaw czy gospodarki magazynowej pozwalają uzyskać konkretne korzyści finansowe.

W dalszej kolejności FFP planuje uruchomienie aplikacji odpowiedzialnej za obszar produkcji oraz najnowszej wersji oprogramowania klasy Business Intelligence.

– Aplikacja Business Intelligence powinna być przede wszystkim przyjazna dla użytkownika. Każdy uczestnik procesu biznesowego powinien w prosty sposób korzystać z jej wszystkich możliwości. Najnowsze wersje systemów BI umożliwiają proste administrowanie systemem, chociażby modyfikowanie raportów, testowanie różnorodnych scenariuszy bez konieczności angażowania wyspecjalizowanych konsultantów IT – dodaje Dariusz Wierzbicki.