Ekoplon z mobilnym systemem ERP

Ekoplon, producent nawozów dolistnych i ogrodniczych oraz środków żywienia zwierząt, uruchomił najnowszą wersję systemu firmy BPSC SA – Impuls EVO. Jedną z wdrażanych funkcji był portal internetowy, dzięki któremu pracownicy handlowi działający w terenie mają dostęp do systemu ERP z dowolnych urządzeń mobilnych. Mogą wprowadzać do niego dane w czasie rzeczywistym niezależnie od miejsca, w którym się znajdują.

Ekoplon korzysta z rozwiązań BPSC od 2007 r., kiedy zdecydował się na wdrożenie system Impuls 5, wówczas flagowego produktu chorzowskiego producenta. Impuls 5 został wprowadzony na rynek w 2006 r. i funkcjonuje obecnie w ponad 500 średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce. W najnowszym rozwiązaniu połączono funkcje typowe dla standardu ERP z rozwiązaniami, takimi jak: MES (system realizacji produkcji), MWS (zarządzanie przestrzenią magazynową), mHR (zarządzanie kapitałem ludzkim) oraz BI (Business Intelligence).

– Ostatnie lata pokazują, jak istotne zmiany zaszły w Ekoplonie po wdrożeniu zintegrowanego oprogramowania. System wspiera nas zarówno w obszarze zapotrzebowania materiałowego, jak i biznesowo w kwestii zarządzania stanami magazynowymi wyrobów gotowych. Drastycznie zredukowaliśmy również ilość dokumentów papierowych – zauważa Michał Kościelny, dyrektor operacyjny Ekoplon SA. – Spore korzyści czerpiemy również ze zintegrowania systemu ERP z naszymi dedykowanymi aplikacjami. Pierwsza, odpowiedzialna za tworzenie receptur, przekazuje do systemu Impuls informacje na temat zmian składu pasz dla poszczególnych produktów, co pozwala optymalizować koszty produkcji. Druga – oprogramowanie automatyzujące procesy produkcyjne – przekazuje informacje o rzeczywistym zużyciu surowców w procesie produkcji.

Jedną z najważniejszych zalet systemu Impuls EVO i nowością w stosunku do wykorzystywanej w Ekoplonie wersji jest dostęp do informacji zawartych w systemie ERP przez przeglądarkę WWW, z dowolnego urządzenia mobilnego, takiego jak smartfon czy tablet.

– Możliwość zdalnego dostępu do systemu i wprowadzanie do niego danych w czasie rzeczywistym niezależnie od miejsca pobytu, a tym samym ultramobilność Impuls EVO były głównymi czynnikami, które skłoniły nas do podjęcia rozmów z BPSC na temat wprowadzenia w Ekoplonie nowej wersji systemu – tłumaczy Elżbieta Dziurzyńska, kierownik Działu IT z firmy Ekoplon. – Zdalne wprowadzanie danych z terenu maksymalnie skraca czas reakcji na potrzeby klientów, pozwalając nam szybciej je zaspokajać i działać przez to bardziej efektywnie.

Poprzez wdrożenie systemu Impuls EVO handlowcy Ekoplon zyskali możliwość podglądu wszystkich informacji sprzedażowych związanych z danym klientem, takich jak: należności, warunki handlowe, statusy zamówień oraz dodatkowych informacji na temat hodowli u klienta. Dzięki temu są w stanie szybciej przygotowywać się do spotkań handlowych ze swoimi klientami. Wdrożenie w firmie Ekoplon aplikacji Mobilnego Sprzedawcy objęło grupę około 60 doradców klienta pracujących na terenie całej Polski. Dostęp do systemu Impuls EVO realizowany jest przez tablety działające w oparciu o system Android.

Efektem wprowadzenia systemu Impuls EVO Portal jest dokładniejszy monitoring procesu hodowli zwierząt. Znacząco poprawiła się także ilość i jakość wypełnionych raportów, bazujących na dokładnych parametrach.

– Niepodważalną zaletą systemu Impuls EVO jest możliwość dostosowywania systemu do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa, grup stanowisk, a nawet konkretnych pracowników – tłumaczy Sławomir Kuźniak, dyrektor Centrum Kompetencyjnego Rozwoju Aplikacji Internetowych w BPSC SA. – Kadra zarządzająca ma zawsze możliwość wyboru wdrożenia pełnej wersji systemu lub tylko najbardziej potrzebnych rozwiązań, np. przeznaczonych wyłącznie do zarządzania produkcją. Co ważne, w przypadku zmieniających się potrzeb przedsiębiorstw system Impuls EVO można stale rozbudowywać o nowe moduły i funkcje.