Comarch: serwis Wszystko.pl w miejsce iMall24.pl

Pod nową Wszystko.pl nazwą działa portal zakupowy, który umożliwia przeszukiwanie ofert i zakupy online bezpośrednio z magazynów firm (sklepów, dystrybutorów i producentów), wykorzystujących do zarządzania przedsiębiorstwem oprogramowanie Comarch ERP. Poza nazwą zmieniła się także grafika i sposób nawigacji.

Zmiana nazwy portalu wynika z chęci podkreślenia wartości, jakimi firma Comarch kieruje się, udostępniając go swoim klientom – sprzedaż na portalu jest bezpłatna dla wszystkich, niezależnie od branży, w której prowadzą działalność. Dlatego portal jest bardzo zróżnicowany pod względem asortymentu. Aktualnie dostępnych jest w nim 200 tys. produktów (dla porównania na koniec 2012 r. było ich 154 tys.).

– Nowa wersja portalu znacznie odbiega od dotychczasowej. Poza domeną zdecydowaliśmy się na wiele zmian w sposobie prezentacji produktów. Aktualnie sprzedawcy wystawiają w portalu ponad 200 000 produktów z 23 branż i biorąc pod uwagę ogromne zróżnicowanie asortymentu (m.in. bogaty wybór materiałów budowlanych, chemii gospodarczej i części motoryzacyjnych), od zawsze dużym wyzwaniem dla nas była odpowiednia jego prezentacja. W nowej wersji serwisu zdecydowaliśmy się na rozwiązanie, które w zupełnie inny sposób prezentuje oferty ilustrowane zdjęciami i te bez grafik. Zastosowaliśmy też kilka dodatkowych metod promocji ofert z dokładnym opisem i zilustrowanych, przez co korzystniejszych dla kupujących (ma to zastosowanie w wyszukiwarce portalu). W praktyce oznaczać to będzie lepsze efekty biznesowe dla tych sprzedawców, którzy lepiej radzą sobie z utrzymaniem wysokiej jakości oferty – mówi Agnieszka Borawska, Product Manager e-commerce.

Przedsiębiorcy udostępniają w serwisie Wszystko.pl asortyment do sprzedaży bez ponoszenia kosztów oraz bez konieczności otwierania własnego sklepu internetowego.

Według Joanny Bystrzyckiej z księgarni internetowej dla dzieci i młodzieży Attesa: – Pierwszą oczywistą korzyścią jest fakt, że za pośrednictwem Wszystko.pl nasi klienci mogą składać zamówienia. Równie istotny jest sam fakt prezentacji naszej pełnej oferty w sieci przez tę platformę handlową. Muszę przyznać, że polityka firmy Comarch, promująca sklepy wykorzystujące jej oprogramowanie, jest niesamowicie korzystna dla obu stron. Dzięki temu budujemy relacje partnerskie, a poprzez wymianę informacji technicznych na temat działania serwisu i jego współpracy z programem Comarch, my – jako klienci – uczymy się wykorzystywać w większym stopniu funkcje oprogramowania, a programiści mogą dostosowywać system do naszych potrzeb.

Portal oferuje sprzedawcom możliwość promowania własnej marki. – Wszystko.pl ma ciekawą ofertę promocji i reklamy, która umożliwia prowadzenie zorganizowanej kampanii reklamowej przez dłuższy czas – uważa Joanna Bystrzycka. – Wymiana danych z serwisem Wszystko.pl jest bardzo łatwa, nie ponosimy też kosztów związanych z prezentacją naszej oferty w tym serwisie handlowym. Podsumowując, z punktu widzenia sprzedawcy odnosimy z tej współpracy same korzyści.