Comarch: Real Estate Multitouch

Comarch dostarczył firmie Mayland innowacyjne rozwiązanie IT. Pakiet Real Estate Multitouch powstał jako wynik prac Działu R&D (Centrum Innowacji Comarch), który na bieżąco śledzi nowe trendy i technologie pojawiające się na rynku IT, równocześnie rozwijając systemy dla klientów i proponując innowacyjne, autorskie rozwiązania w różnych branżach i sektorach rynku.

Badania wykazują, że ekrany dotykowe skracają nawet o 50% czas trwania transakcji, przy zachowaniu w 100% poprawności informacji. Dlatego firma Comarch do projektowania systemów wykorzystuje inteligentny komputer Microsoft Surface.

Mayland, developer zajmujący się kompleksowym wykonawstwem galerii handlowych (od wykupu gruntów przez projektowanie i budowę po pozyskanie najemców) wykorzystuje aplikację z multimedialną ladą dotykową Microsoft Surface w rozmowach z potencjalnymi inwestorami.

Aplikacja umożliwia przedstawienie inwestorom autorskiego pakietu narzędzi Mayland Market Intelligence, które służącą do analizy rynku nieruchomości. Na ekranie prezentowana jest mapa inwestycji w Polsce ze szczegółowymi danymi dotyczącymi infrastruktury, konsumentów oraz konkurencji, które można obserwować zarówno na mapie, jak i na dodatkowej planszy opisującej dany teren. Gdy zostanie wybrane miejsce na budowę nowej galerii handlowej, za pomocą prostego potencjometru można dokonać analizy i ustalić zasięg jej działania, np. mapa pokazuje, z których okolic konsumenci są w stanie dotrzeć do galerii w ciągu 15 min, a skąd zajmie to pół godziny.

Nowoczesny pakiet aplikacji Real Estate Multitouch zapewnia podczas spotkania z potencjalnymi inwestorami zaprezentowanie zarządu firmy Mayland i struktury organizacyjnej, a szczegółowe informacje (np. w formie nagrania wideo) o każdym członku zarządu wyświetlane są na ekranie dotykowym. Rozwiązanie umożliwia także zaprezentowanie doświadczenia firmy, kolejnych zrealizowanych projektów oraz tzw. pipeline, czyli projektów zaplanowanych.

Po kliknięciu na wybranym obiekcie można obejrzeć prezentację konkretnego centrum handlowego, a na ekranie wyświetlony zostaje film oraz podstawowe informacje o obiekcie, np. powierzchnia handlowa czy ilość miejsc parkingowych. W każdym momencie można obrócić ekran, co ułatwia prezentację, gdy inwestor stoi z drugiej strony stołu Microsoft Surface.

– Budując system, nie ograniczyliśmy się do wytworzenia funkcjonalności. Kluczowe było dla nas wykreowanie pozytywnych doświadczeń, silne oddziaływanie na emocje oraz pozytywne zaskakiwanie użytkowników – mówi Bartosz Pampuch, dyrektor Działu R&D w Comarch. – W tym celu wcieliliśmy w życie szereg drobnych pomysłów, m.in.: możliwość „wyciągania” spoza ekranu dodatkowych elementów, a także możliwość ich „wyrzucenia” poza ekran, gdy nie są już dłużej potrzebne, interaktywne puzzle z wizualizacjami budynków, przekształcenie aplikacji w falującą taflę wody, gdy na ekranie postawiona zostanie np. filiżanka kawy oraz obrotowe menu sterowane fizycznym przedmiotem umieszczonym na stole.