Comarch Business Intelligence w BP Polska

BP Polska wraz z Comarch zrealizowało projekt CDI oparty na rozwiązaniu Comarch Business Intelligence – Master Data Management. Nowy system integruje dane 65 tys. klientów, mających 93 tys. zarejestrowanych samochodów, z ponad 450 stacji BP w Polsce.

Comarch Business Intelligence Master Data Management (MDM) to rozwiązanie zapewniające efektywne zarządzanie jakością danych oraz ich integrację. Projekt MDM obejmuje ocenę i restrukturyzację wewnętrznych procesów biznesowych wraz z wdrożeniem technologii MDM. Wynikiem skutecznego rozwiązania MDM są scentralizowane, ustrukturyzowane dane, które mogą być analizowane w celu uzyskania korzyści biznesowych.

Wdrożenie MDM w BP Polska wyeliminowało konieczność podawania przez klienta pełnych danych firmy na każdej stacji podczas wystawiania faktury za usługę. Informacja raz wprowadzona na jednej stacji rozsyłana jest między wszystkie pozostałe. W rezultacie przeprowadzonego z sukcesem projektu znacząco zwiększono komfort obsługi klienta, skrócono czas jego oczekiwania i obsługi oraz zwiększono przepustowość stacji.

Nowy system zapewnia uporządkowanie struktury klientów i umożliwia ich automatyczne i ręczne łączenie oraz przetwarzanie. Wprowadzone mechanizmy czyszczenia danych zapewniają odpowiednią jakość informacji i zapobiegają nadmiernemu rozrostowi bazy danych.

– Projekt MDM był zarówno przez stacje, jak i naszych klientów długo wyczekiwanym rozwiązaniem integrującym dane firm na stacjach BP w Polsce. Zespół projektowy Comarch od początku trwania projektu wnosił merytoryczny wkład w tworzenie finalnego rozwiązania. W późniejszych fazach projektu, najpierw budowy, potem wdrożenia i wsparcia powdrożeniowego, zyskał nasze uznanie za profesjonalizm, szybkość reakcji i jakość dostarczanych elementów systemu. Projekt zakończony został terminowo i w ramach wyznaczonego budżetu, uzyskał wyjątkowo wysokie oceny satysfakcji stacji i klientów i przyczynia się do poprawy wyników finansowych BP w Polsce – mówi Krzysztof Podosek, kierownik projektu po stronie BP.

– Rozwiązania typu Master Data Management są coraz częściej spotykanym sposobem na integrację i czyszczenie danych pochodzących z wielu różnych źródeł. Mogą być stosowane do uporządkowania kartotek klientów, produktów i innych wymiarów wielolicznych. Dzięki zastosowaniu przez Comarch innowacyjnej technologii naszego autorstwa klient nie musi ponosić kosztów dodatkowego oprogramowania bazodanowego. Co ważne, samo rozwiązanie ma łatwy w obsłudze interfejs użytkownika, umożliwia zdefiniowanie reguł integracji i czyszczenia danych, a także interwencję manualną – mówi Michał Stadnicki, dyrektor Centrum Konsultingu Business Intelligence.