Branża motoryzacyjna pod lupą ekspertów

Firma QAD, dostawca rozwiązań IT dedykowanych m.in. branży motoryzacyjnej, wraz z Polską Izbą Motoryzacji zorganizowały w Katowicach seminarium i warsztaty menedżerskie „Najlepsze praktyki produkcyjne i logistyczne motoryzacji w świetle międzynarodowych standardów”. Konferencja była niepowtarzalną okazją do poznania nowych idei wyznaczających kierunki rozwoju polskiego sektora motoryzacyjnego.

Wydarzenie miało charakter spotkania menedżerów – praktyków reprezentujących branżę motoryzacyjną. Wypełniła je dyskusja na temat najlepszych doświadczeń i praktyk organizacyjnych gwarantujących skuteczny rozwój przedsiębiorstwa w skali międzynarodowej. W trakcie sesji strategicznej zostały przedstawione rozwiązania stosowane przez takie firmy, jak: Ford, DaimlerChrysler, Volvo, Renault, PSA, Lear, Johnson Controls, Bosch czy ABB, które stanowią międzynarodowe standardy określone przez organizacje sektora motoryzacyjnego, takie jak: AIAG w USA czy Odette w Europie. Eksperci QAD zaprezentowali rozwiązania pozwalające spełniać MMOG/LE (Materials Management Operations Guidelines/Logistics Evaluation), jeden z najważniejszych standardów tego sektora.

Rezprezentanci Polskiej Izby Motoryzacji oraz producenta samochodów – Ford Polska przedstawili wyzwania polskiego rynku motoryzacyjnego.

– Silny kurs polskiej waluty, pozyskiwanie oraz właściwa motywacja i utrzymanie pracowników obok presji na podnoszenie ich wynagrodzeń to najważniejsze elementy, z którymi polski rynek będzie się zmagał – powiedział Rafał Orłowski z Polskiej Izby Motoryzacji. Nie wolno również zapominać o rosnącej aktywności nowych członków Unii Europejskiej – Bułgarii i Rumunii.

W części warsztatowej uczestnicy mieli okazję poznać rozwiązania umożliwiające wprowadzenie „szczupłej” produkcji w ramach koncepcji Lean Enterprise. Zaprezentowano rozwiązania QAD w zakresie elektronicznej wymiany danych (EDI), wizualizacji łańcucha dostaw (Supply Visualization), harmonogramowania produkcji (Production Scheduler), zarządzania produkcją Just-in-Time/ Just-in-Sequence oraz wykorzystania etykiet towarowych i kodów kreskowych.

Warsztaty zamknął panel dyskusyjny „Barometr rynku motoryzacyjnego” z udziałem zaproszonych ekspertów i praktyków z firm dostawczych, którzy dokonali analizy szans rozwoju i przyszłości rynku dostawców sektora motoryzacyjnego.