Automationstechnik z Autodesk Vault Professional

Firma Automationstechnik sp. z o.o. rozpoczęła wdrożenie Autodesk Vault Professional – rozwiązania do zarządzania dokumentacją i danymi projektowymi. Celem implementacji jest usprawnienie pracy i wzmocnienie kontroli nad dokumentacją, a także poprawa jakości procesu projektowania i wytwarzania produktów.

Oprogramowanie dostarczyła firma MAT, partner Autodesk, która realizuje także cały proces wdrożenia.

Automationstechnik sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie jest dostawcą urządzeń i linii technologicznych służących do automatyzacji montażu przemysłowego. Główni klienci to producenci podzespołów do samochodów oraz branża małego i dużego AGD. Istotną częścią działalności są systemy transportowe, zarówno paletowe, jak i łańcuchowe typu vario flow.

Spółka zatrudnia ponad 60 osób i specjalizuje się w produkcji urządzeń, takich jak składarki automatyczne do poduszek bezpieczeństwa samochodów, stanowiska do nitowania, skręcania i testowania siedzisk samochodowych, linie do montażu telewizorów i sprzętu AGD. Od początku działalności spółka wykorzystuje rozwiązania Autodesk.

Obecnie pracownia projektowa, licząca 28 inżynierów, wyposażona jest w pakiet Autodesk Product Design Suite Ultimate, zapewniający zespołowi elastyczność w doborze narzędzi do właściwego etapu tworzenia produktu. Wybór Autodesk Vault Professional był zatem naturalną możliwością usprawnienia pracy specjalistów poprzez efektywne zarządzanie danymi.

– Specjalizujemy się w projektowaniu urządzeń montażowych, wykonywanych zazwyczaj w ilościach jednostkowych na indywidualne zamówienie. Każda maszyna to dla nas nowe wyzwanie, nowy projekt, a co za tym idzie potrzeba ciągłego projektowania. Właśnie dlatego wdrażamy Autodesk Vault Professional – aby usprawnić i przyspieszyć proces powstawania produktu, zachowując przy tym kontrolę nad dokumentacją elektroniczną – mówi Zdzisław Ziemianin, zastępca dyrektora ds. technicznych w Automationstechnik.

Celem wdrożenia jest również zwiększenie efektywności współbieżnej pracy całego zespołu specjalistów zaangażowanych w realizację projektu. – Przy tak dużej liczbie zleceń trudno w tradycyjny sposób kontrolować dokumentację, w sensie zapisu historii jej tworzenia, archiwizacji czy opracowania standardów do stosowania w podobnych projektach. Dzięki Autodesk Vault będziemy mogli w sprawny i przejrzysty sposób nadzorować ten proces. Dodatkowym atutem jest dla nas możliwość nadawania uprawnień i zmiana statusu realizacji. Na życzenie klienta łatwo będziemy mogli np. ograniczyć dostęp do dokumentacji, udzielając go tylko dedykowanej grupie projektantów – podkreśla Zdzisław Ziemianin.

Dalsze plany rozwoju wdrażanego systemu dotyczą rozszerzania jego funkcjonalności, m.in. poprzez stworzenie własnej biblioteki części, a także wyeliminowania dokumentacji papierowej. Wdrożeniu towarzyszą ukierunkowane szkolenia oraz integracja z innymi systemami informatycznymi stosowanymi w firmie.