AMBITNE PLANY SIEBEL SYSTEMS: Ożywić wzrost firmy

Po objęciu stanowiska głównego dyrektora zarządzającego J. Michael Lawrie zdradza plany utrzymania firmy Siebel Systems na szczycie rynku oprogramowania CRM. Kluczowe strategie obejmują dotarcie do firm średniej wielkości, opracowanie wyspecjalizowanych rozwiązań dla konkretnych gałęzi przemysłu oraz rozszerzenie oferty rozwiązań na życzenie.

J. Michael Lawrie, który wcześniej był dyrektorem ds. sprzedaży, zamierza “ponownie ożywić wzrost firmy Siebel” poprzez przygotowanie oferty dla większości firm średnich, które są “obsługiwane poniżej oczekiwań” przez dostawców CRM.

Bruce Cleveland – wiceprezes i dyrektor generalny działu Siebel OnDemand (na życzenie) oraz SMB (firmy małe i średnie) – wyjaśnia, że Siebel definiuje firmy średnie jako te, które osiągają roczne przychody poniżej 50 mln USD.

Siebel tak restrukturyzuje swój dział sprzedaży, aby zgodnie z preferencjami małych i średnich firm zapewniać lokalnie bezpośredni kontakt. Oznacza to, że firma zwiększy liczbę sprzedawców działających w sieci sprzedaży, a menedżerowie odpowiedzialni za dane terytorium będą monitorować ich postępy. W grudniu 2004 r. ogłoszono również, że produkt Siebel CRM OnDemand zostanie włączony do zestawu IBM Express adresowanego do małych i średnich firm.

Siebel wprowadził ostatnio wersję 6 rozwiązania CRM OnDemand, prezentując ofertę dla konkretnych gałęzi przemysłu, łącznie z rozwiązaniami przeznaczonymi dla różnych sektorów produkcji: najnowszych technologii oraz produktów elektronicznych, urządzeń medycznych oraz elementów motoryzacyjnych.

Laura Preslan, która śledzi obszar programów CRM w AMR Research, uważa, że strategia firmy Siebel to krok we właściwym kierunku, szczególnie w odniesieniu do obsługi firm średnich. Według niej nie ma jednak gwarancji, że Siebel odniesie sukces, biorąc pod uwagę przewagę, jaką mają na tym rynku niektórzy konkurenci firmy. – Największa szansa na sukces leży w rozwijaniu rozwiązań na żądanie na rynku firm średnich, szczególnie w zakresie gotowych rozwiązań przeznaczonych dla konkretnych sektorów. Tradycyjne CRM nie sprawdzą się na rynku firm małych i średnich. Ilustruje to sukces Salesforce.com oraz Microsoft CRM – twierdzi Laura Preslan.

J. Michael Lawrie, nowy główny dyrektor zarządzający firmy Siebel Systems, dostawcy CMR, uważa, że kluczowa strategia sukcesu firmy obejmuje dotarcie do firm średnich i tworzenie wyspecjalizowanych rozwiązań dla konkretnych gałęzi przemysłu