Alpikacje SAP w INEA SA

Firmy SAP Polska oraz INEA SA podpisały umowę na wdrożenie rozwiązań SAP CRM, portalu samoobsługi klienta oraz aplikacji mobilnych. INEA jest największym w Wielkopolsce operatorem telekomunikacyjnym, świadczącym zaawansowane usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych i biznesowych. Wdrożenie poprowadzi zespół SAP Consulting we współpracy partnerów – firm Infovide-Matrix oraz Finnsoft.

Realizowane obecnie wdrożenie jest kolejnym etapem kompleksowej implementacji systemów SAP w INEA. Firma wdrożyła contact center SAP Business Communications Management (SAP BCM), które usprawnia pracę call center. Wdrożenie SAP CRM, portalu samoobsługowego oraz aplikacji mobilnych ma na celu podniesienie jakości usług oraz zapewnienie najwyższych standardów obsługi klienta – kluczowego obszaru działalności firmy, a także zwiększenie jej konkurencyjności. Po zakończeniu wdrożenia wszyscy klienci INEA (ponad 160 tys. klientów indywidualnych i ponad 5 tys. klientów biznesowych) będą obsługiwani przy wsparciu rozwiązań SAP.

Projekt realizowany jest z wykorzystaniem koncepcji SAP Rapid Deployment Solutions (SAP RDS), w oparciu o nowatorską metodykę wdrożeniową Agile. Rozwiązania SAP RDS zapewniają klientom pakiet najlepszych praktyk w procesach biznesowych, krótki czas wdrożenia oraz ściśle określone koszty prowadzonego projektu. Nowatorska metodyka zarządzania projektami biznesowymi Agile polega na opracowaniu kilku prototypów rozwiązania, które są weryfikowane przez klienta pod kątem celów, jakie aplikacja ma realizować, oraz jego oczekiwań biznesowych.

Wdrożenie w INEA jest jednym z pierwszych projektów w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym SAP wykorzystuje metodykę Agile. Pierwszy prototyp systemu zostanie wykonany w oparciu o pakiety SAP RDS w zakresie sprzedaży, marketingu, serwisu oraz obsługi reklamacji.

Rozwiązania SAP CRM oraz portal samoobsługowy mają na celu umożliwienie klientom INEA zarządzania wykupionymi usługami, zamawiania usług dodatkowych oraz kontroli stanu rozliczeń bez konieczności kontaktu z infolinią czy biurem obsługi klienta.

Aplikacje mobilne dla pracowników wykonujących pracę w terenie będą tworzone w oparciu o rozwiązania SAP Syclo. Umożliwią przedstawicielom firmy INEA, świadczącym usługi sprzedażowe i serwisowe bezpośrednio u klienta, zdalny wgląd w informacje na temat klienta, historię jego zamówień, stan jego usług, stan płatności w dowolnym miejscu i czasie. Zapewnią też wprowadzanie do systemu informacji uzyskanych podczas realizacji zlecenia u klienta. Aplikacje mobilne będą przeznaczone dla działów sprzedaży oraz serwisu INEA.