Zarządzanie projektami w Transsystem

Transsystem SA, dostawca systemów transportu technologicznego i stalowych konstrukcji wsporczych dla światowych koncernów z różnych sektorów, wykorzystuje model zarządzania projektami.

Spółka Transsystem rozpoczęła współpracę z firmą IFS w zakresie informatyzacji procesów biznesowych w sierpniu 2007 r. Proces wdrożenia systemu IFS Applications został podzielony na dwa etapy, których zakończenie przewidziane jest na koniec roku 2008. Zarządzanie firmą wspomagać będą kluczowe komponenty systemu IFS Applications: IFS Finanse, IFS Dystrybucja, IFS Produkcja, IFS Zasoby Ludzkie, IFS Płace, IFS Zarządzanie Projektami, IFS Remonty/Narzędziownia. Obecnie z systemu IFS Applications w Transsystemie korzysta 150 użytkowników, ale ta liczba ma się szybko zwiększyć.

– W swojej działalności Transsystem koncentruje się na zarządzaniu przez projekty – mówi Stanisław Sroka, prezes zarządu firmy Transsystem. – Zyskujemy przy tym ogromną elastyczność w naszych przedsięwzięciach, a także sprawność działania. (…) System IFS Applications ma nam pomóc w usprawnieniu tego specyficznego procesu zarządzania naszą spółką.

W firmie Transsystem system IFS Applications ma zapewniać swoistą dyscyplinę działania w związku z różnorodnością zlecanych produktów, tworzonych od podstaw dla ciągle zmieniających się klientów. Dzięki rozwiązaniu firmy IFS Transsystem zyskał łatwiejszy dostęp do informacji (system wczesnego ostrzegania), integralność danych, a także możliwość precyzyjnego analizowania i rozliczania materiałów oraz szacowania ryzyka związanego z budżetem czy terminami wykonania zleceń. Do korzyści z wdrożenia systemu IFS należy także obniżenie kosztów produkcji.