Zakupy.com SA korzysta z Microsoft Dynamics NAV w modelu SaaS

Polska firma Acreo, partner Microsoft Dynamics, wdrożyła Microsoft Dynamics NAV w spółce Zakupy.com w modelu Software as a Service (SaaS).

 

Zastosowanie takiego rozwiązania, czyli dzierżawy licencji zamiast jej zakupu, umożliwia dostosowanie liczby użytkowników aplikacji do aktualnych potrzeb firmy, wynikających na przykład z sezonowości branży, w której działa przedsiębiorstwo. Dzięki dzierżawie licencji nie trzeba inwestować jednorazowo dużych środków finansowych, a ponoszone koszty są znacznie niższe. Firma płaci bowiem wyłącznie za usługi, z których faktycznie korzysta.

System wdrożono w spółce Zakupy.com, skupiającej 8 otwartych sklepów internetowych, 5 zamkniętych internetowych sklepów pracowniczych (m.in. dla Philipsa, Samsunga czy TP SA) i kilka sklepów lojalnościowych działających jako platformy wsparcia sprzedaży (m.in. Money Express, ING Bank). Firma ma w ofercie wiele produktów, odnotowuje ponad milion wizyt miesięcznie na WWW.

Początkowo zakładano wdrożenie jedynie kilku funkcji oferowanych przez system, ale w miarę rozwoju firmy i poznawania przez jej pracowników aplikacji Microsoft NAV system przejmował coraz więcej zadań.

– Wprowadzenie kompleksowego systemu, takiego jak Microsoft Dynamics NAV, sprawnie adaptującego się do specyfiki danej branży oraz uwspólniającego liczne procesy biznesowe może zdecydowanie wspomóc i wymiernie usprawnić działanie danej organizacji – mówi Michał Przyłęcki, prezes firmy Acreo.

Na potrzeby klienta Zakupy.com zintegrowano system z wymaganiami Poczty Polskiej, takimi jak druki przelewów czy odpowiednie naklejki na przesyłki. Ponadto dokonano integracji z systemem firmy kurierskiej, co pozwoliło na bieżący dostęp do informacji o przesyłkach oraz śledzenie ich bezpośrednio z systemu Zakupy.com w przypadku problemów z dostarczeniem paczki. Zastosowane rozwiązania umożliwiły także wprowadzenie sprawnego systemu rozliczeń finansowych z pocztą i firmami kurierskimi, umożliwiając automatyczne przeksięgowanie należności z klienta na odpowiedniego dostawcę usług.

– Z każdym dniem dostrzegamy nowe możliwości, a tym samym korzyści, jakie przyniosło nam wdrożenie zintegrowanego systemu wspierającego zarządzanie organizacją – Microsoft Dynamics NAV – mówi Jarosław Kownacki, prezes zarządu Zakupy.com. – Dane dotyczące wszystkich oddziałów firmy zebrane są teraz w jednym narzędziu, co pozwala na bieżące ich analizowanie i szybsze podejmowanie decyzji biznesowych bądź odpowiednie ich korygowanie. W każdej chwili możemy rozliczyć koszty, marże i zyski w odniesieniu do wybranego produktu czy oddziału.

Wdrożony system umożliwił pełną integrację 8 sklepów internetowych, sklepów pracowniczych i partnerskich platform wsparcia sprzedaży należących do spółki, które wcześniej stosowały indywidualne rozwiązania. Zaprojektowano odpowiednie rozwiązania logistyczne właściwe dla specyfiki sklepów internetowych. Procesy obsługi rezerwacji i zamówień, jak też integracja z systemami dostawców, pozwalają na uniknięcie pomyłek i opóźnień w dostawie zamówionego towaru. Na przykład pracownicy firmy dostają powiadomienia, które zamówienia są gotowe do wysyłki, a następnie informacje te mogą przekazywać swoim klientom.

Aplikacja pobiera z systemów dostawców sklepów dane o dostępności i cenach towarów, wielkości zapasów, jakimi dysponują dostawcy i na podstawie ustalonych kryteriów sugeruje złożenie zamówienia zakupu u najlepszego dystrybutora. Eliminuje to konieczność wykonywania tych czynności przez pracowników oraz minimalizuje ryzyko pomyłek i błędów w składanych zamówieniach.

Ze względu na dynamiczny rozwój spółki Zakupy.com funkcje aplikacji są systematycznie rozszerzane i dopasowywane do rosnących potrzeb. Obecnie system obsługuje ponad 7 tysięcy transakcji miesięcznie.