Warbud z systemem Xpertis CRM

Macrologic opracował dla firmy Warbud SA system kancelaryjny, co pomogło zautomatyzować proces zarządzania dokumentami.

Warbud SA działa od 1989 r. Oferuje pełen zakres usług budowlanych, współpracując ze sprawdzonymi dostawcami i podwykonawcami. Dba o zachowanie wysokiej jakości realizowanych prac, o czym świadczą posiadane certyfikaty ISO i AQAP. Wiodącym udziałowcem spółki jest VINCI Construction, francuski potentat w dziedzinie budownictwa i robót publicznych, należący do jednego z największych na świecie koncernów w sektorze budownictwa i usług powiązanych – Grupy VINCI. Dotychczas Warbud SA wybudował ponad 400 obiektów.

– Z firmą Macrologic współpracujemy już od kilku lat. Bazując na pozytywnych doświadczeniach współpracy, zdecydowaliśmy się na kolejne inwestycje w rozwiązania informatyczne tej firmy – mówi Karol Zapart, kierownik Działu Informatyki w firmie Warbud SA.

Warbud SA co miesiąc przyjmuje i wysyła tysiące dokumentów, kluczowym zagadnieniem w ramach projektu było więc wsparcie obsługi korespondencji. Macrologic zaproponował rozwiązanie, dzięki któremu rejestracja dokumentów odbywa się za pomocą czytników kodów kreskowych i urządzeń wielofunkcyjnych.

– Obieg dokumentów jest realizowany w sposób elektroniczny. To skraca czas potrzebny na obsługę korespondencji oraz – także dzięki integracji poczty przychodzącej z faksem – ogranicza korzystanie z dokumentów papierowych – mówi Karol Zapart.

Wdrożony system usprawnił również obsługę korespondencji między oddziałami spółki, a opracowany rejestr pism wydanych przyczynił się do uporządkowania procesu wydawania oryginałów dokumentów oraz ich archiwizacji.

Macrologic uruchomił w firmie Warbud SA także obieg dokumentów dla faktur do wyjaśnienia, co znacznie przyspiesza proces obsługi faktur, w przypadku których pojawiają się wątpliwości co do zasadności ich wystawienia.

Implementację systemu kancelaryjnego poprzedził upgrade serwisu pracowniczego oraz wdrożenie elektronicznego obiegu wniosków kadrowych, zintegrowanego z systemem kadrowym. W efekcie rejestracja i obieg wniosków urlopowych dla wszystkich pracowników Warbudu (ok. 1000 osób) zostały znacznie usprawnione.

Macrologic wdrożył w firmie Warbud SA również rozwiązanie do obsługi zamówień administracyjnych. – W wyniku wprowadzenia elektronicznego obiegu zamówień zautomatyzowaliśmy proces ich obsługi, a dzięki udostępnieniu bazy zamówień dla dostawców zewnętrznych usprawniliśmy proces składania zamówień oraz zwiększyliśmy kontrolę ich realizacji – wyjaśnia Karol Zapart.