Termet z najnowszą wersją QAD Enterprise Applications

Termet SA, producent gazowych urządzeń grzewczych, wprowadził najnowszą wersję aplikacji QAD Enterprise Applications. Rozwiązanie wspiera działalność zakładu w takich obszarach, jak zaopatrzenie, produkcja, sprzedaż, finanse i księgowość, serwis oraz logistyka. Firma zdecydowała się również na wprowadzenie aplikacji umożliwiającej dokładne śledzenie partii/serii towaru. System zapewnia kompleksowe wsparcie działalności zakładu w Świebodzicach oraz umożliwia pełną integrację danych. Z aplikacji firmy QAD korzysta 35 użytkowników.

Termet jest producentem różnego typu kotłów gazowych, podgrzewaczy wody oraz rozwiązań solarnych. Firma realizuje pełny cykl badawczo-rozwojowy. Ma własne biuro projektowe urządzeń gazowych i laboratorium badawcze, w których opracowywane są nowe technologie wykonawstwa oraz dokumentacja konstrukcyjna wszystkich produktów.

Ukierunkowanie firmy na produkcję gazowych urządzeń grzewczych umożliwiło osiągnięcie wysokiego poziomu specjalizacji produkcji i stworzenie nowoczesnego parku maszynowego. Spółka produkuje rocznie ok. 70 tys. urządzeń w 100 różnych rodzajach. Są one dostępne na wielu rynkach europejskich. Termet prowadzi również ekspansję na kolejne obszary geograficzne, z powodzeniem rozwijając działania m.in. na rynku chińskim.

– Decydując się na wprowadzenie systemu informatycznego zwracaliśmy przede wszystkim uwagę na maksymalne dopasowanie rozwiązania do specyfiki firmy produkcyjno-handlowej. W efekcie wprowadziliśmy system, który zapewnia pełne wsparcie w kluczowych obszarach działalności firmy – podkreśla Ryszard Satyła, prezes zarządu Termet SA.

Proces produkcji w firmie Termet charakteryzuje wysoki poziom specjalizacji oraz profesjonalizmu. Obejmuje tworzenie dokumentacji konstrukcyjno-technologicznej, emisję dokumentacji zleceń produkcyjnych na poszczególne wydziały produkcyjne oraz rozliczenie zleceń produkcyjnych.

– Termet stale doskonaląc procesy obejmujące konstrukcję wyrobów, produkcję, sprzedaż, księgowość, serwis itd., dba także o to, by być na czele w wyścigu technologii oraz wymiany informacji. Dzięki systemowi posiadamy przejrzystą i dokładną informację o stanach na produkcji. Aplikacja ma również duży wpływ na optymalizację kosztów działalności całego zakładu – dodaje Ryszard Satyła.

System obejmuje także ewidencję napraw serwisowych. Umożliwia natychmiastowe szacowanie kosztów naprawy, także określenie statystyki wykonywanych napraw. Z aktualizacją systemu Termet wprowadził system śledzenia daty produkcji na poszczególnych wyrobach.

– Najnowsza aplikacja QAD jest z pewnością wygodnym i intuicyjnym narzędziem. Została wyposażona w interfejs użytkownika w wersji tekstowej i graficznej, co umożliwia bardziej przyjazną obsługę. Aktualizacja trwała niespełna 5 miesięcy. Udało się ją przeprowadzić bez żadnych przeszkód w precyzyjnie określonym terminie, przy zachowaniu zakładanego budżetu. Jest tym istotniejsze, że zamknięcie projektu było prowadzone w szczycie produkcyjnym –podkreśla Joachim Pawlik, IT Manager.

Wprowadzenie systemu informatycznego pozwoliło zwiększyć szybkość przepływu towarów, zmniejszyć stany magazynowe, zoptymalizować zatrudnienie i wesprzeć procesy negocjacyjne z poddostawcami. Każdy z tych elementów prowadzi do minimalizacji kosztów, a tym samym poprawy rentowności prowadzonego biznesu. Niezaprzeczalna korzyść polega także na podniesieniu świadomości zespołu i budowaniu wizerunku nowoczesnej firmy skutecznie stosującej światowe trendy w zarządzaniu.