System mobilny Asseco Business Solutions w ZPC Vobro

Zakłady Produkcji Cukierniczej Vobro, dostawca ponad 100 rodzajów wyrobów czekoladowych oraz ponad 40 gatunków ciastek, wdrożyły system mobilny Asseco Business Solutions wspomagający działania sprzedażowe w terenie. Aplikacja klasy SFA usprawniła codzienną pracę przedstawicieli handlowych oraz zapewnia kadrze zarządzającej Vobro lepszą kontrolę pracy reprezentantów terenowych.

Głównym zadaniem działu sprzedaży Vobro jest współpraca handlowa z klientami i promowanie oferty w sklepach, którymi się opiekują. Mając ponad 100 pozycji w asortymencie, kierownictwo Vobro odczuwało potrzebę usprawnienia tego procesu, zwiększenia jego skuteczności i unowocześnienia form sprzedaży. Dlatego firma zdecydowała się na wdrożenie narzędzi informatycznych umożliwiających, dzięki urządzeniom mobilnym, zdalny dostęp do informacji handlowych z dowolnego miejsca i o każdej porze.

System Mobile Preselling umożliwił przedstawicielom handlowym Vobro przede wszystkim stały dostęp do aktualnych i historycznych danych na temat konkretnych klientów oraz do informacji na temat poziomu realizacji indywidualnych planów sprzedaży. Program w pełni zautomatyzował przyjmowanie i realizowanie zamówień oraz usprawnił prowadzenie działań promocyjnych dzięki wykorzystaniu oferowanych przez system funkcji zarządzania promocjami czy ekspozycjami u klienta. Z kolei menedżerowie otrzymali stały dopływ informacji na temat poziomów cenowych, efektywności akcji promocyjnych, oferty firm konkurencyjnych, a także potencjału poszczególnych punktów sprzedaży. Ponadto mogą teraz łatwiej zarządzać siecią reprezentantów, szybciej i dokładniej analizować efekty ich działań oraz planować ich obowiązki.

– Dzięki aplikacji mobilnej Asseco Business Solutions dysponujemy obecnie najnowszymi danymi dotyczącymi sprzedaży w poszczególnych grupach asortymentowych produktów, co jest niezwykle istotne przy planowaniu i realizacji zamówień. Skrócenie obiegu dokumentów, szybsze podejmowanie decyzji, a także lepsza analiza i planowanie zadań w terenie – wszystko to ma ogromny wpływ na wzrost efektywności naszych przedstawicieli handlowych, a tym samym na poziom obsługi klientów – powiedział Marcin Drumiński, dyrektor wykonawczy w ZPC Vobro.

Zakłady Produkcji Cukierniczej Vobro założone zostały w Brodnicy w 1986 r. Najbardziej znane produkty to bombonierki Frutti di Mare, Love & Cherry, Cherry Roses i Advocat, a wśród ciastek Afrykańskie Zoo. Surowce do ich produkcji sprowadzane są m.in. ze Szwecji, Niemiec, Belgii , Włoch i Słowacji. Rocznie trafia na rynek około 8 mln bombonierek, z czego czwarta część wysyłana jest do ponad 20 krajów na 4 kontynentach.

ZPC Vobro współpracuje z Asseco Business Solutions od 2010 r. Firma korzysta z systemu ERP, wspomagającego zarządzanie firmą oraz z aplikacji WMS, usprawniającej funkcjonowanie magazynu wysokiego składowania.