Siemens: Nowe rozwiązanie do zarządzania jakością

Siemens wprowadził nowe rozwiązanie w zakresie zarządzania jakością przeznaczone do zarządzania niezgodnościami i przeprowadzania procesów CAPA (działania korygujące i zapobiegawcze).

Nowe rozwiązanie wchodzi w skład systemu Teamcenter firmy Siemens PLM Software. Zapewnia lepszy wgląd w zarządzanie jakością i szybsze rozwiązywanie problemów z nią związanych. Oferuje pełniejszy i bardziej spójny proces analizy przyczyn źródłowych, który ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie ryzyka ponownego wystąpienia incydentu i umożliwia ciągłą poprawę jakości w produkcji.

Według raportu Aberdeen Group zarządzanie cyklem życia produktu (Product Lifecycle Management – PLM) i interoperacyjność zarządzania jakością mogą pomóc w redukcji wewnętrznych i zewnętrznych kosztów błędów o ponad 50% oraz w zmniejszeniu całkowitych kosztów jakości o 8%.

– Zarządzanie jakością często przybiera postać nieformalnego i niespójnego procesu, zazwyczaj zarządzanego poza środowiskiem PLM. Osoby odpowiedzialne za zarządzanie jakością nie mają wglądu w wymagania produktowe i procesy produkcyjne, co utrudnia efektywne i proaktywne działanie – powiedział Eric Sterling, SVP, Lifecycle Collaboration Software, Siemens PLM Software. – Teamcenter łączy dane produktowe z danymi dotyczącymi jakości, zapewniając wytwórcom wgląd w zagadnienia jakości na poziomie całego przedsiębiorstwa. Teamcenter może pomoc w skróceniu czasu potrzebnego do rozwiązania problemu, dzięki czemu wytwórcy mogą ograniczyć ryzyko niespełnienia wymagań i efektywniej zarządzać jakością.