Firmy Oracle Corporation i ProfitLogic, Inc. zawarły umowę, na mocy której Oracle przejmie ProfitLogic – producenta rozwiązań do optymalizacji zysków z handlu detalicznego (Retail Profit Optimization). Oprogramowanie ProfitLogic pozwala analizować wzorce popytu wśród klientów, aby ułatwić sieciom sprzedaży detalicznej planowanie stanów magazynowych, określanie cen i organizację sprzedaży towarów. Obecnie wśród klientów ProfitLogic są takie firmy, jak: American Eagle Outfitters, Ann Taylor, Bloomingdale’s, The Children’s Place Retail Stores, Famous Footwear, JC Penney, Marshall Field’s, Nordstrom, Reitmans, ShopKo Stores oraz Toys R Us.
– Dokonywane za pomocą oprogramowania ProfitLogic analizy ułatwiają sieciom umieszczenie właściwego produktu we właściwym sklepie, dla właściwego klienta i we właściwym czasie – powiedział Duncan Angove, dyrektor generalny Retek Global Business Unit w firmie Oracle.
Oracle i ProfitLogic przewidują, że transakcja zostanie sfinalizowana do końca lipca 2005 r., po uzyskaniu wymaganych przepisami zezwoleń i spełnieniu innych zwyczajowych warunków.