Oracle GoldenGate na straży danych biznesowych w Kanlux

Krakowska spółka GridwiseTech zakończyła wdrożenie systemu wysokiej dostępności w śląskiej centrali firmy Kanlux, działającej w branży artykułów oświetleniowych.

Głównym elementem wdrożonego systemu jest mechanizm integracji danych w czasie rzeczywistym, wykorzystujący produkt Oracle GoldenGate. Mechanizm umożliwia utrzymywanie wszystkich ważnych danych biznesowych jednocześnie w kilku lokalizacjach, a każda zmiana dokonana w jednym miejscu jest natychmiast aktualizowana w pozostałych.

W rezultacie podczas nagłej awarii systemu podstawowego jego funkcje natychmiast przejmuje system zapasowy, dzięki czemu awarie są praktycznie niezauważalne dla użytkowników. Podobnie wszystkie czynności serwisowe dla aplikacji można wykonywać bez wyłączania części składowych, czyli bez przerw technicznych.

Kanlux to jeden z czołowych krajowych dostawców artykułów oświetleniowych. Należąca do polskiej grupy kapitałowej KPE firma ze śląskiego Radzionkowa od 20 lat notuje dynamiczny wzrost. Jej produkty obecne są na większości rynków Europy Środkowo-Wschodniej, we Francji i w Niemczech. Firma ma w ofercie ponad 1200 pozycji asortymentowych, zatrudnia ponad dwustu pracowników i współpracowników w kilkunastu krajach.

– Nikt z nas nie ma czasu na zabawę z systemem – on po prostu ma działać – podkreśla Bartosz Ceglarski, prezes firmy Kanlux. – Handlowcy nie mogą czekać kilka minut z wystawieniem oferty, może akurat są u klienta? Zarząd codziennie na bieżąco analizuje przekroje sprzedaży według regionu, sprzedawcy i produktu. No i coś, z czego jesteśmy szczególnie dumni: proces obsługi klienta, obejmujący zamówienie, dostawę, nawet reklamacje, jest realizowany natychmiast.

Wdrożone rozwiązanie integruje wszystkie najważniejsze systemy IT firmy Kanlux, w tym korporacyjny system ERP, hurtownię danych i raporty OLAP oraz systemy innych spółek wchodzących w skład grupy KPE. Kanlux jako jedna z niewielu firm w Polsce może pochwalić się takim rozwiązaniem. (ej)