OpenText: narzędzie do autoklasyfikacji

OpenText wprowadza na rynek Autoklasyfikację (OpenText Auto-Classification). Nowy produkt zapewnia jednolitą, automatyczną, łatwą do zweryfikowania klasyfikację wszystkich materiałów firmy, łącznie z wiadomościami e-mail i treścią portali społecznościowych, bez interwencji użytkownika.

Program zapewnia usprawnienia w zakresie przechowywania i rozporządzania obszerną treścią, często pochodzącą z publicznie dostępnych kanałów komunikacji, takich jak portale społecznościowe, poczta elektroniczna, ale także dokumenty biurowe czy zdezaktualizowane treści z różnych źródeł. Za pomocą Autoklasyfikacji OpenText można zmniejszyć ryzyko związane z odpowiedzialnością prawną oraz ograniczyć koszty analizy elektronicznego materiału (eDiscovery).

– Kiedy rozmawiamy z klientami na temat technologii autoklasyfikacji, ich największe obawy dotyczą zachowania spójności i możliwości jej weryfikacji. Autoklasyfikacja OpenText została zbudowana od podstaw w taki właśnie sposób, aby sprostać temu zadaniu – mówi James Latham, główny specjalista ds. marketingu w OpenText. – Mamy teraz pierwszy program do klasyfikacji z gwarancją jakości i wbudowanym doborem próby, które zapewniają autoklasyfikacji zarówno przejrzystość, jak i możliwość weryfikacji. To narzędzie całkowicie zmienia sposób zarządzania danymi elektronicznymi.

Menedżerowie danych biznesowych zarządzają klasyfikacją, użytkowaniem, przechowywaniem, ochroną, odnajdywaniem, a w końcu usuwaniem „informacji biznesowych”. Coraz częściej jednak wymaga się od nich zarządzania ogromnymi ilościami „krótkotrwałych” lub mało istotnych zawartości portali społecznościowych i e-maili. Dzięki klasyfikowaniu treści można zadecydować, co zatrzymać, a czego się pozbyć. W przeszłości klasyfikacji treści dokonywali sami użytkownicy, ale z różnym poziomem dokładności, co narażało firmy na kosztowne analizy treści w przypadku zapytań czy pozwów.

Autoklasyfikacja OpenText zapewnia jednolitą, możliwą do zweryfikowania klasyfikację treści bez konieczności interwencji użytkownika po uruchomieniu systemu, aby „przeczytać” każdy dokument, email czy wpis na portalu społecznościowym w celu zaklasyfikowania treści zgodnie z polityką korporacyjną i wymogami prawnymi. Aplikacja korzysta z Analizy Treści OpenText (OpenText Content Analytics), która – w przeciwieństwie do analizy tekstu opartej na wyszukiwanych frazach lub słowach kluczowych – kodyfikuje niuanse danego języka zdefiniowane przez zespoły lingwistów.

Autoklasyfikacja OpenText zawiera narzędzia do identyfikacji wzorcowych dokumentów i zasad, testowania i udoskonalania efektywności i gwarancji jakości oraz nieustannego sondowania w oparciu o szerszy zestaw dokumentów.

Autoklasyfikacja została stworzona w ścisłej współpracy z klientami korzystającymi z OpenText ECM Suite. Działa w połączeniu z Programem Zarządzania Danymi OpenText (OpenText Records Management), dzięki czemu istniejące klasyfikacje i zaklasyfikowane dokumenty mogą zostać użyte w procesie regulacji.