Microsoft Lync – nowa platforma komunikacyjna

Microsoft Lync łączy użytkowników komputerów, telefonów oraz przeglądarek praktycznie w każdym miejscu i o każdej porze. Zwiększa efektywność pracy i obniża koszty prowadzenia biznesu.

Microsoft Lync to nowa marka rodziny produktów znanych poprzednio jako Microsoft Communications Server, Microsoft Office Communications Online oraz Microsoft Office Communicator. Obecnie obejmuje również rozwiązania Microsoft Lync Web App i Microsoft Lync Online.

Microsoft Lync zapewnia wiadomości błyskawiczne, zarządzanie obecnością, dźwięk, wideo, konferencje internetowe. Platforma ma jeden wspólny interfejs, który współpracuje z aplikacjami takimi jak Microsoft Office, Microsoft SharePoint oraz Microsoft Exchange.

– Dzięki takim funkcjom, jak połączenia wideo w wysokiej rozdzielczości, nagrywanie konferencji czy też funkcjom społecznościowym łączymy wszystkie znane metody komunikacji biznesowej, umożliwiając ludziom i zespołom ściślejszą współpracę – powiedział Jacek Murawski, dyrektor generalny polskiego oddziału firmy Microsoft.

Polycom, Inc., Aastra Technologies Ltd i inni partnerzy zapowiedzieli ponad 70 urządzeń zoptymalizowanych pod kątem platformy Lync, w tym telefony IP, zestawy słuchawkowe, telefony głośnomówiące i kamery internetowe. Polycom przedstawił pierwsze w branży rozwiązanie teleobecności zaprojektowane pod kątem współpracy z Lync, bazujące na Polycom HDX Series oraz Polycom UC Intelligent Core. Oba rozwiązania zapewniają współpracę w sposób ciągły na dowolną odległość.

Ponad 30 partnerów Microsoft wprowadza też aplikacje działające na platformie Lync, m.in. centra kontaktowe, rejestrowanie połączeń, księgowość, usługi monitorowania wydajności. Wśród partnerów są takie firmy, jak Aspect Software Inc., Convergent Media Systems Corp., ProtonMedia Inc. oraz Wortell.

Wreszcie setki partnerów, w tym globalni dostawcy usług, m.in. British Telecom (BT), Dell, Dimension Data, HP i Verizon Business, oferują usługi, które pomagają klientom w planowaniu, projektowaniu, wdrażaniu i zarządzaniu infrastrukturą Lync.

– Sprawna komunikacja jest najważniejszym elementem organizacji każdego przedsiębiorstwa. Dzięki współpracy HP z Microsoft możemy obecnie dostarczyć klientom kompleksowe rozwiązania w tym obszarze, obejmujące zarówno skalowalną infrastrukturę sprzętową, jak też profesjonalne usługi wdrożeniowe – powiedział Paweł Czajkowski, prezes HP Polska.

Ze zleconych przez Microsoft firmie Forrester Consulting badań nad ogólnym wpływem ekonomicznym (Total Economic Impact) wynika, że w dużych organizacjach Lync 2010 oferuje zwrot z inwestycji (z uwzględnieniem ryzyka) w wysokości 337%, w tym 6,35 mln USD w kosztach materialnych w ciągu trzech lat, z okresem spłaty wynoszącym 12 miesięcy.

Microsoft Lync 2010 i Microsoft Lync Server 2010 są już w sprzedaży. Usługa Microsoft Lync Online będzie oferowana jako część Office 365, z funkcjami głosowymi dostępnymi w 2011 r. Usługa Lync Online zapewni wiadomości błyskawiczne, zarządzanie obecnością, konferencje audio i wideo oraz połączenia głosowe między użytkownikami. (ej)