Meru na polskim rynku WLAN

    Meru Networks, producent bezprzewodowych urządzeń sieciowych, podpisał umowę dystrybucyjną z Konsorcjum FEN. Firmy planują zbudować w Polsce silną sieć partnerską złożoną z odpowiednio przeszkolonych ok. 30 integratorów IT. Za ich pośrednictwem amerykańska korporacja chce dotrzeć m.in. do biznesu (w tym średnich i dużych firm, hoteli, logistyki, handlu, call center). W tej grupie realizowanych jest w Polsce najwięcej dużych wdrożeń systemów bezprzewodowych.

    – Wejście do Polski jest wynikiem realizacji naszej strategii europejskiej, która zakłada znaczącą obecność Meru w największych krajach danego regionu Europy – mówi Bo Ericson, wiceprezes ds. sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią. – Plany sprzedażowe, jakie wiążemy z Polską, są bardzo ambitne, ale naszym zdaniem realne.

    Meru zajmuje obecnie czwarte miejsce na świecie pod względem przychodów ze sprzedaży bezprzewodowych urządzeń sieciowych, a tempo wzrostu przychodów stawia Meru na pierwszym miejscu – takie dane podaje raport Gartner Group z września 2007 r. Gartner wskazuje także Meru jako twórcę najbardziej wizjonerskich rozwiązań bezprzewodowych na świecie (m.in. ATC – opatentowana technologia kontroli i zarządzania ruchem w sieci oraz technologia tzw. wirtualnej komórki).

    ATC (Air Traffic Control) zapewnia ścisły nadzór nad ruchem generowanym w sieci bezprzewodowej, w tym nadawanie priorytetów dla ruchu wrażliwego na opóźnienia czy przełączanie poszczególnych klientów wireless do mniej obciążonych punktów dostępowych. Z kolei technologia wirtualnej komórki (Virtual Cell) umożliwia wszystkim punktom dostępowym pracę na tym samym kanale, zapewniając m.in. przełączanie klientów pomiędzy punktami dostępowymi oraz balansowanie pasmem.

    www.merunetworks.com, www.fen.pl.