Logis: usprawniona sprzedaż z Microsoft Dynamics CRM

Logis sp. z o.o. jest dystrybutorem produktów w zakresie techniki składowania i transportu wewnętrznego. Zajmuje się również doradztwem oraz świadczy kompleksowe usługi w zakresie optymalizacji powierzchni magazynowej i systemu dystrybucji.

W związku z dynamicznym rozwojem przedsiębiorstwa podjęto decyzję o wdrożeniu systemu klasy CRM. Logis potrzebował zaawansowanego rozwiązania usprawniającego procesy w obszarze zarządzania sprzedażą i realizacji zgłoszeń serwisowych, a także procedury związane z priorytetowaniem szans sprzedażowych i kontrolą kosztów.

W Logis wdrożono system Microsoft Dynamics CRM 2011. Implementację przeprowadziła firma Fild.NET, specjalizująca się we wdrożeniach produktów Microsoft. Oprócz standardowych funkcji rozwiązania firma Fild.NET zaproponowała Logis wprowadzenie modyfikacji w systemie w celu jego pełnego dostosowania do indywidualnych potrzeb przedsiębiorstwa.

Wśród nich warto wymienić zmianę wyglądu formularzy dla użytkowników oraz dodanie automatycznej numeracji projektów sprzedażowych i możliwość określania szans sprzedaży, a także wprowadzenie automatycznego rozpowszechniania tych danych na kolejne procesy (zamówienia i fakturowania) w celu kontrolowania kosztów procesu sprzedaży. Zmodyfikowano również formularze produktów i obszarów serwisu, dodano nowe opcje wyszukiwania oraz wprowadzono kolejne powiązania pomiędzy formularzami, aby w pełni dostosować się do specyfiki pracy działu handlowego i serwisowego Logis.

Dzięki wdrożeniu Microsoft Dynamics CRM 2011 firmie udało się m.in. usystematyzować procesy sprzedaży i obsługi zgłoszeń serwisowych oraz wprowadzić odpowiednie priorytetowanie szans sprzedażowych, co pozwala handlowcom Logis w pełni koncentrować się na najlepiej rokujących, potencjalnych klientach.

Ponadto wprowadzono możliwość bieżącej kontroli kosztów związanych ze sprzedażą i serwisowaniem oraz tworzenia różnego rodzaju raportów zbiorczych, które zapewniają podejmowanie adekwatnych działań w celu utrzymywania kosztów pod kontrolą. System umożliwił również gromadzenie rzetelnych i aktualnych danych w jednym miejscu, w tym danych analitycznych, które ułatwiają wskazywanie najlepszych praktyk w zakresie sprzedaży i serwisowania, identyfikację słabych punktów, współdzielenie tej wiedzy, a tym samym stałą optymalizację procesów.

– Zaufanie rekomendacji biznesowej – zarówno w zakresie wyboru systemu CRM, jak i firmy wdrożeniowej – okazało się bardzo dobrym posunięciem. Microsoft Dynamics CRM w pełni spełnił nasze oczekiwania, wspierając realizację procesów sprzedaży i serwisowania, a także zarządzanie tymi procesami. Jesteśmy także bardzo zadowoleni z samego procesu wdrożenia, które przeprowadziła firma Fild.NET. Przebiegło ono sprawnie i profesjonalnie – podsumowuje Jacek Kuśnierczak, wiceprezes zarządu Logis sp. z o.o.