Konkurs MSI Polska: Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012

20 marca 2013 r., podczas targów AUTOMATICON w Warszawie, redakcja MSI Polska ogłosiła zwycięzców w konkursie „Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012” w wybranych kategoriach systemów i usług IT.

Pobierz Dodatek „Najlepszy dostawca IT dla przemysłu” w pliku PDF >>>

Siłą konkursu jest oparcie werdyktu na opiniach klientów, czyli bezpośrednich użytkowników wdrażanych rozwiązań.

Laureaci konkursu „Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012”, od lewej: Dariusz Lewko – szef grupy kompetencyjnej APS, DSR, Mariusz Zabielski – prezes Siemens Industry Software, Arnold Nowak – prezes zarządu itelligence, Tomasz Karbowski – dyrektor zarządzający, more7 Polska, Alicja Fijałkowska – CSO Manager, IFS CEE, Janusz Małgorzaciak – ekspert rozwiązań ERP, Microsoft Dynamics, polski oddział Microsoft, Elżbieta Jaworska – redaktor naczelny MSI Polska, Tomasz Kochanowski – zastępca dyrektora ds. marketingu i sprzedaży, ASTOR, Marek Grzebyk – dyrektor zarządzający Hogart Business Intelligence, Wacław Bylina – menedżer produktu ASIX, ASKOM, Łukasz Grabiszewski – Key Account Manager, BCC, Mariusz Zaprawa – dyrektor ds. usług i wdrożeń, SIMPLE SA

Fot. Sylwester Zacheja

Zwycięzcy w kategoriach

  1. ERP (system zagraniczny) – reprezentant producenta w Polsce: Microsoft Dynamics
  2. ERP (system polski) – producent: SIMPLE SA
  3. ERP (system zagraniczny) – integrator: itelligence
  4. CRM – producent/dostawca w Polsce: more7 Polska
  5. BI – producent/dostawca w Polsce: Hogart Business Intelligence
  6. MES – producent/dostawca w Polsce: ASTOR
  7. SCADA – producent/dostawca w Polsce: ASKOM
  8. PLM – producent/dostawca w Polsce: Siemens Industry Software
  9. EAM/CMMS – producent/dostawca w Polsce: IFS Industrial and Financial Systems Poland
  10. APS – producent/dostawca w Polsce: DSR
  11. Outsourcing IT: BCC

Uroczyste ogłoszenie tytułów „Najlepszego dostawcy IT dla przemysłu 2012” przyznanych przez redakcję MSI Polska odbyło się 20 marca 2013 r., podczas targów AUTOMATICON w Warszawie, w miłej, kameralnej atmosferze. Zjawili się przedstawiciele wszystkich wyróżnionych firm – z Gliwic, Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Dyplomy wręczał Michael J. Majchrzak, wydawca MSI Polska.

Pomysł konkursu narodził się z codziennej pracy redakcji. Opisując wdrożenia rozwiązań informatycznych w przedsiębiorstwach reprezentujących różne branże sektora przemysłowego, zadawaliśmy pytania o kryteria wyboru dostawcy, jak przebiegało wdrożenie, jak układała się współpraca posprzedażna itp. Często sami rozmówcy poruszali ten temat jako niezwykle dla nich istotny. Dlatego na opiniach klientów, czyli bezpośrednich użytkowników wdrażanych rozwiązań, postanowiliśmy oprzeć koncepcję wyboru najlepszych dostawców.

W 2012 r. zamierzaliśmy uwzględnić jeszcze jedną kategorię, doceniając jej przyszłą wagę dla sektora produkcji – usługi IT w modelu cloud computing. Okazało się jednak, że na tę kategorię jeszcze za wcześnie, szczególnie w sektorze przemysłowym, ale niewątpliwie i na nią przyjdzie pora.

Przebieg konkursu

Na podstawie informacji pochodzących z opisywanych na portalu www.msipolska.pl wdrożeń oraz materiałów zebranych w raportach redakcja MSI Polska wybrała dostawców rozwiązań IT, którzy według niej powinni pretendować do miana najlepszych w roku 2012. Nominowane do tytułu firmy zostały proszone o wytypowanie po trzech klientów z sektora przemysłowego, u których wdrożenia zostały zrealizowane w latach 2011–2012 r., a którzy mogliby i chcieli udzielić referencji.

Każdy dostawca mógł występować maksymalnie w dwóch kategoriach. Dopuszczalne było: powtórzenie jednej referencji z poprzedniej edycji konkursu, jedna referencja z zagranicy oraz jedna referencja dotycząca upgrade’u systemu. Respondentom zagwarantowaliśmy pełną anonimowość.

Następnie redakcja MSI Polska przesłała formularze ocen do wytypowanych przez nominowane firmy przedsiębiorstw przemysłowych. Na podstawie nadesłanych ocen zostały przyznane tytuły „najlepszych” w określonych kategoriach.

Nie wszystkie nominowane firmy mogły wziąć udział w naszym konkursie. W niektórych przypadkach barierą okazała się globalna polityka korporacji, w innych – brak możliwości spełnienia kryteriów konkursu, np. firmy nie mogły pochwalić się referencjami z odpowiedniego okresu, bo użytkownicy nie wyrazili na to zgody.

Podsumowanie wyników

Klienci z sektora przemysłowego coraz chętniej udzielają informacji o stosowanych rozwiązaniach i ich dostawcach, z własnej inicjatywy rozszerzają wypowiedzi. To zainteresowanie jest miernikiem coraz większego udziału informatyki w codziennej pracy przedsiębiorstw, a także coraz lepszego kontaktu między firmami z branży IT a ludźmi biznesu, którzy rozumieją, że rozwiązania IT są narzędziami niezbędnymi w ich pracy.

Ankietowani wypowiadali się chętnie, niektórzy nawet bardzo entuzjastycznie. „Ogromna przyjemność z negocjowania zakupu rozwiązania. Ogromna przyjemność z wdrożenia. Ogromna przyjemność z używania produktu i jego rozwijania” – to wypowiedź jednego z nich. Wszystkim życzymy tak dobrych referencji.

A dostawcy rozwiązań IT doceniają nagrody redakcji MSI Polska.

– Cieszy nas fakt, że jakość naszych usług oraz cechy oferowanych rozwiązań spotkały się z tak wysokim uznaniem naszych klientów, których grupa stale się powiększa, dając nam motywację do dalszego rozwoju – wyjaśnia Marek Grzebyk, dyrektor zarządzający Hogart Business Intelligence.

– Odbieramy nagrodę MSI jako z jednej strony efekt zauważenia naszego produktu przez redakcję, ale przede wszystkim jako dowód uznania użytkowników dla poziomu aplikacji stworzonych z użyciem pakietu Asix. To dowód na to, że inwestorzy przestają odbierać polskie produkty jako gorsze od uznanych marek światowych i że nie powinniśmy mieć kompleksów, prezentując swoje dokonania w tej dziedzinie. To także motywacja do dalszego doskonalenia produktu – uważa Wacław Bylina, menedżer produktu ASIX, ASKOM.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, a wszystkim firmom biorącym udział w naszym konkursie dziękujemy za miłą współpracę i życzymy powodzenia w następnych edycjach.

Zwycięzców przedstawiliśmy w specjalnym dodatku do majowych numerów magazynów Control Engineering Polska oraz Inżynieria i Utrzymanie Ruchu Zakładów Przemysłowych.

REGULAMIN

Konkursu Najlepszy dostawca IT dla przemysłu

Edycja 2012

  1. Pretendentów do tytułu „Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012” w kategoriach dostawcy systemów i usług IT typuje redakcja na podstawie wiedzy własnej i zebranych materiałów.
  2. Jedna firma może startować najwyżej w dwóch kategoriach produktów i usług.
  3. Nominowane do tytułu w danej kategorii firmy proszone są o wytypowanie po trzech klientów z sektora przemysłowego, u których wdrożenia rozwiązań z danej kategorii zostały zrealizowane w latach 2011-2012 r., a którzy mogliby i chcieli udzielić referencji (dopuszczalne jest powtórzenie jednej referencji z poprzedniej edycji konkursu, akceptowana jest jedna referencja z zagranicy).
  4. Redakcja przesyła formularze ocen do wytypowanych użytkowników rozwiązań IT z sektora przemysłowego, z prośbą o ocenę swojego dostawcy według określonych kryteriów. Respondentom gwarantowana jest pełna anonimowość.
  5. Po otrzymaniu wypełnionych ankiet Kapituła Konkursu złożona z pracowników redakcji podsumowuje otrzymane wyniki i na ich podstawie wybiera „Najlepszych dostawców IT dla przemysłu 2012”.
  6. Zwycięzcy konkursu zostają uhonorowani okolicznościowymi dyplomami.
  7. Zwycięskie firmy mają prawo wykorzystywać logotyp „Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012” w swoich materiałach reklamowych i informacyjnych, podając kategorię, w jakiej wygrały oraz nazwę organizatora konkursu – redakcji MSI Polska.
  8. Firmy mają prawo prezentowania dyplomu „Najlepszy dostawca IT dla przemysłu 2012” podczas wszystkich imprez promocyjnych w Polsce i za granicą.

Kryteria oceny dostawcy systemu IT (w skali 1-5)

  1. elastyczność (dopasowywanie oferty do potrzeb)
  2. jakość usług
  3. stosunek jakości usług do ceny
  4. współpraca na etapie wdrażania
  5. obsługa posprzedażna (okres gwarancji)
  6. szkolenia użytkowników
  7. rozwój oferty zgodnie z potrzebami użytkowników

Kryteria oceny dostawcy usług IT (w skali 1-5)

  1. elastyczność (dopasowywanie oferty do potrzeb)
  2. doradztwo w podjęciu decyzji
  3. jakość usług
  4. stosunek jakości usług do ceny
  5. współpraca w ramach realizowania usługi IT
  6. szkolenia pracowników w celu ułatwienia współpracy
  7. rozwój oferty zgodnie z potrzebami użytkowników

Autor: Elżbieta Jaworska, MSI Polska