W 2005 r. Infosystem dołączył do targów nowoczesnych technologii dla przemysłu ITM Polska Innowacje, Technologie, Maszyny. W tym roku po raz pierwszy będzie gościem Expopower.
Czy taka jest recepta na przyszłość – Infosystem satelitą targów obejmujących konkretne sektory gospodarki?
– Tak, taki jest nasz pomysł na formułę Infosystemu. Istota problemów związanych z organizacją targów informatycznych tkwi dziś między innymi w zbyt szerokiej ofercie firm IT, z którą trudno się identyfikować zwiedzającym. Wyraźnie profilując ich grupę, precyzujemy jednocześnie zakres prezentowanej oferty. Lepiej bowiem zademonstrować system ERP na targach Polagra-Food – dając jasno do zrozumienia, że jest on gotowy do obsługi mleczarni, oraz na Expopower – udowadniając, że doskonale sprawdzi się w elektrowni, niż pokazać go na ogólnych targach informatycznych dla wszystkich.
Krzysztof Ślatała dyrektor projektu Infosystem
Nowa formuła jest też konsekwencją specjalizacji rozwiązań i usług IT. Odwiedzający targi Budma poszukują programów do kosztorysowania prac budowlanych, goście Poligrafii – zupełnie innych programów do kosztorysowania projektów i wydruków, a zwiedzający Salmed – systemów do obsługi przychodni lekarskich. Infosystem zbiera te specjalistyczne rozwiązania w jeden katalog produktów, dostępny w czasie głównej edycji towarzyszącej targom ITM Polska.
Ten model sprawdza się oczywiście w przypadku targów dla użytkowników końcowych. Inaczej wyglądałyby targi dla dystrybutorów technologii IT, tymi jednak dziś się nie zajmujemy.
Czym różnią się tegoroczne targi od targów z dwóch lat ubiegłych? Czy zmieniła się ich formuła?
– Po pierwsze – rozszerzamy grupę odbiorców. Nie poprzez kumulowanie wszystkiego w jednym czasie, ale przygotowując specjalizowane wydarzenia w różnych terminach, towarzyszące wybranym targom branżowym, o których mówiliśmy.
Po drugie – dajemy naszym wystawcom szansę ograniczenia do minimum nakładów na udział w targach. Wydarzenia Infosystemu najczęściej trwają jeden dzień. Udział w nich nie wiąże się więc z koniecznością rezerwacji hotelu, nie angażuje nadmiernie pracowników. To bardzo ważne dla mniejszych firm informatycznych. Również z myślą o tych firmach wprowadziliśmy jednodniowe stanowiska ekspozycyjne oraz możliwość umieszczenia wpisu w katalogu bez udziału w targach.
Po trzecie – prowadzimy dystrybucję katalogów produktów wszystkich edycji Infosystemu do zainteresowanych w całej Polsce, nawet jeśli nie odwiedzili oni targów. Powiększa to znacznie grono osób, do których dociera oferta wystawców.
Słyszałem wielokrotnie pytanie, czy taką formułę można jeszcze określić jako targi. Oczywiście, tak. Targi są bowiem przede wszystkim platformą komunikacji i przygotowujemy ją w taki sposób, by najlepiej służyła naszym klientom, niezależnie od formy.
Czy przedstawianie na Infosystemie w ramach e-przemysłu rozwiązań BI oraz BPM oznacza, że są one najbardziej potrzebne w tym sektorze?
– Są potrzebne, gdyż wprowadzają firmy na wyższy poziom rozwoju korporacyjnego. Nie tylko porządkują i usprawniają pracę, ale zapewniają szybsze i trafniejsze wnioskowanie z wielowymiarowych danych, co w dynamicznej gospodarce ma kluczowe znaczenie. Dotyczy to zarówno informacji wewnętrznych firmy, jak i oczywiście mikroekonomii. Nawet monopoliści nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie konkurencji.
BPM w ofercie dla przemysłu oznacza zarządzanie procesami (Business Proces Management) czy projektami (Business Project Management)?
– BPM może również oznaczać Business Process Modeling, czyli modelowanie procesów biznesowych. Tak już jest ze skrótami. Zajmiemy się procesami biznesowymi w zakresie ich udoskonalania oraz wykorzystania nowoczesnych narzędzi do ich implementacji w przedsiębiorstwach.
Czego czytelnicy MSI Polska mogą się spodziewać na Infosystemie? Co pan im poleca?
– Zapraszam przede wszystkim do udziału w konferencjach. Konferencje Infosystem poświęcone będą rozwiązaniom open source dla przemysłu, korporacyjnej ochronie przed spamem i wirusami oraz wykorzystaniu Business Intelligence i BPM w przedsiębiorstwach.