IFS przejmuje 360 Scheduling

IFS podpisał umowę z firmą 360 Scheduling Ltd na zakup 100% jej akcji. Akwizycja wzmocni pozycję rynkową IFS w sektorze usług i zarządzania majątkiem, a zwłaszcza w obszarze zarządzania mobilnym personelem.

Firma 360 Scheduling, z siedzibą w Nottingham (Wielka Brytania) i oddziałami we Francji i USA, jest dostawcą oprogramowania do optymalizacji i zarządzania harmonogramami mobilnych pracowników. Oferuje rozwiązanie o nazwie 360 Scheduling, skalowalną platformę opartą na architekturze zorientowanej na usługi (SOA). Rozwiązanie może być zarówno wdrożone po stronie klienta, jak i udostępniane w „chmurze” w modelu SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa).

IFS zamierza oferować produkt 360 Scheduling zarówno jako integralną część IFS Applications, jak i samodzielne rozwiązanie. Transakcja pozwoli wykorzystać efekt skali i synergii, gdyż obydwie firmy koncentrują się na podobnych branżach, a ponadto 360 Scheduling będzie mogło skorzystać z zaplecza IFS na rynkach międzynarodowych.

Za integrację spółki 360 Scheduling odpowiadać będzie IFS Europe West.

Reinertsen 360 Scheduling ma korzenie w dziedzinie złożonej analizy numerycznej i od wielu lat współpracuje z Uniwersytetem Nottingham. W latach 90. założyciele firmy opracowali rozwiązanie do mapowania i harmonogramowania, wykorzystywane przez służby ratunkowe. System pomagał straży pożarnej, policji i pogotowiu efektywnie wykorzystywać zasoby i spełniać narzucone przez prawo wymogi SLA (Service Level Agreement). (ej)