Go_Global.pl – międzynarodowa ekspansja innowacji

    Narodowe Centrum Badań i Rozwoju uruchamia trzecią edycję konkursu w programie Go_Global.pl, oferującym firmom wsparcie w komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych na rynkach światowych, na którą przeznaczyło 5 mln zł.

    Program Go_Global.pl wspiera polskich przedsiębiorców działających w sferze najnowszych technologii, stwarzając im możliwość ekspansji na duże i perspektywiczne rynki zagraniczne. Wśród firm, które otrzymały łącznie 5 mln zł, znalazła się m.in. Audioteka SA, która dzięki przyznanemu dofinansowaniu nawiązała współpracę z Renault, Volvo, Fordem i Toyotą na pierwszą na świecie „audiobookową” aplikację instalowaną fabrycznie w samochodach. Laureatem programu jest także firma Homplex sp. z o.o., która z Doliny Krzemowej uruchamia interaktywną platformę aranżacji wnętrz.

    W Go_Global.pl przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie kosztów przygotowania strategii wejścia na rynki światowe oraz dostosowanie swoich produktów do specyficznych wymagań konkretnego regionu. Dofinansowanie będzie można przeznaczyć także na rozwój i weryfikację strategii w relacjach z potencjalnymi inwestorami międzynarodowymi.

    Program adresowany jest do firm rozwijających produkty z branż wysokich i średnio-wysokich technologii. W konkursie mogą startować także podmioty działające na zasadzie jednoosobowej dzielności gospodarczej.

    – Nasz program umożliwi wielu firmom dostosowanie swoich produktów do specyficznych wymogów rynków zagranicznych, wzorując się na innowacyjnych przedsięwzięciach tam realizowanych. Jest również wiele polskich firm, które bazują na oryginalnych pomysłach i rozwiązaniach o „światowym” potencjale rynkowym, wymagającym opracowania strategii ekspansji międzynarodowej. To właśnie z myślą o polskich innowacyjnych i odważnych firmach stworzyliśmy program Go_Global.pl – mówi prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

    Przedsięwzięcie jest realizowane z partnerami zapewniającymi dostęp do inwestorów wspierających innowacyjne firmy na światowych rynkach. Należą do nich Polsko-Amerykańska Rada Współpracy (US-Polish Trade Council – USPTC) – od dziesięciu lat promująca i wspierająca wymianę naukową oraz transfer nowych technologii między Polską a Doliną Krzemową, Plug&Play Tech Center – akcelerator z Doliny Krzemowej, wspierający start-upy z sektora IT, a także Fraunhofer MOEZ (Fraunhofer-Zentrum für Mittel-und Osteuropa) – instytut będący największą w Europie organizacją działającą w obszarze badań stosowanych. W trzeciej edycji programu do partnerów NCBR dołączyły Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, które we współpracy z US Market Access Center przygotowały nowy program akceleracji w Dolinie Krzemowej. US MAC to działający od 18 lat inkubator i akcelerator biznesowy przy San Jose State University Research Foundation, który jest uznanym dostawcą usług doradczych i soft-landingowych dla start-upów z całego świata.

    Nabór w ramach trzeciego konkursu jest ciągły i odbywać się będzie w trzech turach, których zakończenie przypada na: 24 stycznia, 24 lutego i 31 marca 2014 r. Maksymalna wartość dofinansowania dla jednego projektu wynosi 200 tys. zł.

    Więcej informacji na stronie NCBR.gov.pl