Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. podjął decyzję o wprowadzeniu najnowszej wersji aplikacji kompleksowo wspomagającej zarządzanie przedsiębiorstwem QAD Enterprise Applications. Jest to element szeroko zakrojonego programu inwestycyjnego, który wraz rozwojem firmy tworzy stabilne podstawy dla jej funkcjonowania na wysoko konkurencyjnym rynku oraz dalszego rozwoju.
EMIT S.A. posiada wieloletnie doświadczenie (od 1921 roku) w produkcji urządzeń dla odbiorców stosujących napędy elektryczne. Silniki produkowane przez EMIT stosowane są w wielu gałęziach gospodarki, m.in.: energetyce, przemyśle chemicznym, morskim, papierniczo-drzewnym, hutnictwie, a ostatnio także w górnictwie i trakcji. Założony tempo rozwoju firmy wymagało stworzenia odpowiedniego programu inwestycyjnego.
W 2007 roku firma podjęła decyzję o wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie i rozpoczęła prace przygotowawcze do tego procesu. Ostateczną decyzję o tym który z oferowanych na rynku systemów będzie wdrażany podjęto w październiku 2009 roku. Była ona poprzedzona ponad dwuletnim okresem analiz i badań, który z systemów będzie najlepiej spełniał oczekiwania EMIT. Analizom zostały poddane również procesy wewnątrz firmy.
– Kluczowym kryterium, którym kierowaliśmy się przy wyborze systemu było na ile skutecznie nowe oprogramowanie wesprze proces planowania, harmonogramowania i sterowania produkcją z uwzględnieniem zagadnień gospodarki materiałowej, narzędziowej i remontowej – powiedziała Ewa Falacińska wiceprezes EMIT S.A.
Ostatecznie EMIT S.A. wdroży pakiet rozwiązań QAD Enterprise Applications wraz z systemem BI, EAM i CRM. QAD Enterprise Applications stanowi kompletny zestaw modułów i funkcjonalności wspierających zarządzanie zarówno organizacją jednozakładową, jak i firmą o rozproszonej, globalnej strukturze.
– QAD Business Intelligence umożliwia unifikację danych z różnorodnych źródeł informacji. Stanowi kompletne rozwiązanie zapewniające decydentom dostęp, analizę i współdzielenie kluczowych informacji. Umożliwia również lepsze rozumienie zdarzeń biznesowych i wspiera procesy decyzyjne całej organizacji – powiedział Artur Sawicki.
QAD Enterprise Asset Management wyposażony jest w funkcje kontroli i zarządzania projektami, utrzymania ruchu na produkcji, zasobów i zakupów MRO (operacje utrzymania i napraw). Jest on w pełni zintegrowany z modułem produkcyjnym i finansowym. Natomiast moduł QAD Customer Management umożliwia realizację pełnego procesu zarządzania współpracą z klientem, w tym m.in. wprowadzania zamówień, realizacji wysyłek, fakturowania, analizy sprzedaży.
– Oczekujemy, że korzyści płynące z pełnego wdrożenie systemu łącznie z modułem zaawansowanego harmonogramowania produkcji, odczują przede wszystkim nasi klienci. Najważniejszym celem jaki chcemy uzyskać jest zwiększenie efektywności głównego procesu biznesowego – procesu kompleksowej obsługi klientów. Ponadto będziemy mogli usprawnić zarządzanie zdolnościami produkcyjnymi i posiadanymi zasobami – powiedziała Ewa Falacińska