Cisco Systems sprzedało ponad cztery miliony telefonów IP

Telefonia IP stała się techniką dojrzałą i akceptowaną przez klientów, a jej sprzedaż rośnie w ogromnym tempie, praktycznie podwajając się z roku na rok. Obecnie na świecie jest 45 klientów mających instalacje liczące ponad 5000 aparatów, z tego jeden w Polsce – Straż Graniczna. Największe realizowane obecnie wdrożenia to systemy komunikacyjne Boeinga i Bank of America, liczące docelowo odpowiednio 150 i 180 tys. telefonów IP. Czteromilionowy aparat jest częścią wdrożenia ponad 4 tys. aparatów w firmie modystycznej Liz Clairborne, które zostaną zainstalowane w biurach firmy w Nowym Jorku i New Jersey. Zaletą telefonu IP jest łatwa obsługa pracowników mobilnych – mogą się oni zalogować do telefonu analogicznie jak do komputera, a system sam przeniesie numer telefonu danego pracownika, układ menu, konfigurację klawiszy, dostęp do poczty głosowej. Użytkownicy telefonii IP mają dostęp do serwisów informacyjnych, pogodowych i giełdowych, publicznych książek telefonicznych, tak zwanych białych i żółtych stron, kalendarza. Rozwiązanie umożliwia także rezerwowanie mostków telekonferencyjnych. www.cisco.com/global/pl