AUMS-CRM – synergia dla energetyki

AUMS-CRM to narzędzie dla branży energetycznej opracowane przez firmy Asseco i Microsoft. Zawiera wszystkie kluczowe funkcje niezbędne do obsługi procesów sprzedaży i rozliczania odbiorców energii.

Rozwiązanie powstało w wyniku integracji Asseco Utilities Management Solutions z Microsoft Dynamics CRM. Łączy nowoczesny system billingowy oraz funkcje umożliwiające profesjonalną i kompleksową obsługę klientów. Elastyczność i otwarta architektura AUMS-CRM zapewniają łatwą integrację z innymi systemami oraz dodawanie kolejnych funkcji bez zakłócania procesów operacyjnych.

– Żeby stworzyć kompletną ofertę dla firm z branży energetycznej niezbędna była współpraca, bo żaden dostawca samodzielnie nie dysponował technologią, która spełniłaby wszystkie kluczowe potrzeby i wymogi sektora. Dlatego też Microsoft zdecydował się na partnerstwo z Asseco, które ma ugruntowaną pozycję lidera na rynku rozwiązań IT dla sektora utilities. Jeśli dodać do tego, że około 60% rachunków za energię w Polsce jest generowanych w oparciu o autorskie systemy billingowe wdrożone przez Asseco, to przesłanki takiego partnerstwa wydają się oczywiste – powiedział Jarosław Szymaniuk, dyrektor sprzedaży do sektora Industry & Utilities w polskim oddziale Microsoft.

Wraz z uwolnieniem rynku energii obsługa klienta w sektorze energetycznym stała się bardzo ważna. Odbiorcy mogą zmieniać dostawcę energii, co wzmaga walkę konkurencyjną. Sukces firm energetycznych zależy więc m.in. od innowacyjności w podejściu do sprzedaży energii w środowisku konkurencyjnym. Ich skuteczność wynika w dużej mierze ze zdolności oferowania nowych produktów i usług, ich promocji, pozyskiwania nowych, ale także budowania lojalności aktualnych klientów. Sprzedawcy energii w warunkach konkurencji wolnorynkowej poddawani są ocenie konsumentów, którzy coraz bardziej świadomie podejmują decyzje o wyborze dostawcy.

Zintegrowane rozwiązanie AUMS-CRM wspiera procesy obsługi klientów oraz rozliczeń odbiorców, uwzględniając zarówno indywidualną politykę produktową sprzedawcy, jak i niestandardowe sposoby rozliczeń, w szczególności w obszarach:

  • sprzedaż i utrzymanie klientów
  • billing i należności
  • obsługa klienta
  • zarządzanie ofertą

Integracja obu systemów – CRM i AUMS następuje na poziomie kartoteki kontrahentów, umów, produktów oraz realizacji procesów i przepływu pracy, z uwzględnieniem kroków i działań w obu systemach, z pełną informacją o statusach spraw.

– Tworząc rozwiązanie AUMS-CRM, wykorzystaliśmy synergię Microsoft Dynamics CRM, systemu w pełni konfigurowalnego zgodnie z wymaganiami klienta, oraz billingu autorstwa Asseco, osadzonego w realiach polskiego prawa, uregulowań branżowych i w lokalnym kontekście biznesowym – powiedział Tomasz Bendlewski, dyrektor Pionu Energetyka i Gazownictwo, Asseco Poland SA.

Ze względu na rolę, jaką sprzedawca pełni na rynku energii oraz na wyzwania, które przed nim stoją, kluczowe jest posiadanie i zarządzanie pełną informacją o klientach. Do tej pory głównym źródłem informacji o klientach były systemy billingowe, wspierające procesy związane z rozliczaniem i obsługą finansową klientów. W nowych warunkach biznesowych największym wyzwaniem dla sektora energetycznego jest skuteczne utrzymanie i pozyskiwanie klientów. Dlatego CRM i billing nie mogą działać w oderwaniu. Dzięki ich integracji w ramach rozwiązania AUMS-CRM pracownik uzyskuje pełen obraz obsługiwanego klienta.

Rozwiązane dostarczane przez Asseco Poland łączy funkcje systemu do obsługi i analizy zdarzeń związanych z kontaktami z klientami (CRM) i systemu dziedzinowego (AUMS). Dzięki bogatej gamie interfejsów wymienia informacje z pozostałymi systemami dziedzinowymi i całym otoczeniem IT.