Asseco WAPRO u dystrybutora farb i lakierów

Firma Barpimo Polska, filia hiszpańskiego producenta oraz dystrybutora farb i lakierów, wdrożyła u siebie oprogramowanie do zarządzania przedsiębiorstwem Asseco WAPRO. Rozwiązanie składające się z wyspecjalizowanych modułów zapewniło optymalizację działań w obszarach logistyki, zamówień, finansów i księgowości. Wdrożenia aplikacji dokonał partner Asseco Business SolutionsBiznesSoft.pl.

Barpimo Polska sp. z o.o. zajmuje się dystrybucją farb i lakierów wykorzystywanych w przemyśle meblowym, farb do metali oraz farb stosowanych w budownictwie i dekoracji. Jako przedstawiciel na Europę Środkowo-Wschodnią spółka jest odpowiedzialna za dystrybucję, marketing i sprzedaż produktów grupy w tej części świata. Centrum logistyczne znajduje się w Grodzisku Mazowieckim pod Warszawą. Oprócz powierzchni magazynowych na miejscu znajduje się laboratorium i nowoczesna linia lakiernicza, zapewniające dobór odcieni i symulowanie procesów produkcyjnych powłok lakierniczych zgodnie z zapotrzebowaniem klientów. Odbiorcami produktów spółki są głównie firmy produkcyjne z branży meblarskiej.

W warstwie operacyjnego zarządzania firmą wdrożono komplet modułów funkcjonalnych z oferty Asseco WAPRO. Z aplikacji korzysta na bieżąco kilkunastu pracowników z różnych działów. Skalowalna platforma bazodanowa Microsoft SQL Server zapewnia odpowiednią wydajność przetwarzania oraz bezpieczeństwo danych.

Rdzeniem wdrożonego systemu jest moduł obsługi magazynów i sprzedaży WF-Mag PRESTIŻ, odpowiedzialny za kompletną obsługę obszaru logistycznego firmy Barpimo – począwszy od przyjmowania zamówień od klientów przez planowanie i przyjmowanie dostaw zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem po sprzedaż i spedycję towaru. Planowanie dostaw i generowanie zamówień do producenta wspomagane jest przez zewnętrzny moduł analityczny. Tak przygotowane zamówienia są następnie wysyłane w formie elektronicznej do fabryki w Hiszpanii.

Uzupełnieniem systemu logistycznego jest Mistral – internetowy moduł B2B zintegrowany z bazą danych Asseco WAPRO. Umożliwia on klientom oraz handlowcom Barpimo składanie zamówień przez Internet, 24 godziny na dobę.

Kolejnym elementem wdrożonego rozwiązania jest system finansowo-księgowy (WF-FaKir PRESTIŻ), zintegrowany z modułem sprzedaży w zakresie rozrachunków oraz importu dokumentów. Wykorzystanie dodatkowej aplikacji WF-Analizy umożliwia prowadzenie zaawansowanych analiz finansowych w różnych przekrojach, m.in. analizy kosztów i przychodów wg miejsc ich powstawania. Uzupełnieniem systemu księgowego jest moduł ewidencji i amortyzacji środków trwałych (WF-bEST Biznes) oraz moduł kadrowo-płacowy (WF-GANG Biznes).

Zintegrowany moduł finansowo-księgowy ma obecnie strategiczne znaczenie dla zarządu Barpimo dzięki wdrożeniu kontrolingu kosztów. Przed jego wdrożeniem wnikliwa analiza kosztów była utrudniona ze względu na pracochłonność zbierania tak szczegółowych danych. Obecnie dostęp do niezbędnych analiz jest praktycznie natychmiastowy, co pozwala na bieżąco kontrolować stan finansów firmy.

Oprócz standardowych produktów Asseco WAPRO firma BiznesSoft.pl dostarczyła autorskie rozwiązania analityczne klasy Bussines Intelligence, zrealizowane w technologii OLAP (Online Analytical Processing), wspierające zarządzanie operacyjne i strategiczne różnymi obszarami działalności firmy. Dane analityczne pobierane są z bezpośrednio z bazy danych systemu Asseco WAPRO.

– Nasza spółka potrzebowała zintegrowanego, a jednocześnie elastycznego systemu informatycznego – rozwiązania otwartego, które pozwala na łatwą integrację z otoczeniem specjalistycznych aplikacji oraz dostarcza zaawansowane rozwiązania analityczne wspomagające podejmowanie decyzji. Systemy Asseco WAPRO okazały się doskonałą odpowiedzią na powyższe potrzeby, oferując jednocześnie relatywnie niskie koszty nabycia i utrzymania – powiedział Jacek Piotrowski, prezes zarządu Barpimo Polska sp. z o.o.

– Wdrożenie systemu Asseco WAPRO przyniosło spółce Barpimo wymierne korzyści biznesowe. Możliwości funkcjonalne oraz wydajność systemu sprzedaży zapewniły sprawną obsługę dużej ilości zamówień od klientów oraz spedycję towaru bez zbędnych opóźnień i pomyłek – wyjaśnia Krzysztof Romaniuk, właściciel BiznesSoft.pl. – Wdrożenie modułu B2B pozwoliło domknąć łańcuch logistyczny między klientem spółki a dostawcą w Hiszpanii oraz zminimalizować koszty obsługi klienta. Dedykowany moduł planowania dostaw pozwolił na systematyczną kontrolę zapasów magazynowych, zmniejszając przy tym istotnie czas poświęcany na proces planowania dostaw oraz minimalizując ryzyko związane z utratą możliwości sprzedaży (brak towaru) lub kosztami nadmiernych zapasów.