AMAG Retail: pilotażowe wdrożenie Service Advisor firmy Hicron

Firma AMAG, importer i dystrybutor samochodów w Szwajcarii, wdraża mobilny system obsługi klientów. Pilotażowa wersja aplikacji Service Advisor, zaprojektowana przez dział Enteprise Mobility firmy Hicron, została dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki temu może on w pełni wykorzystać możliwości systemu informatycznego i zawartych w nich informacji.

AMAG od maja przeprowadza trzymiesięczne testy aplikacji mobilnych. W pierwszej fazie testów uczestniczyły dwie aplikacje różnych dostawców. Do drugiej fazy przeszło jedynie rozwiązanie Service Advisor zaprojektowane przez dział Enteprise Mobility firmy Hicron, z którą AMAG współpracuje od 2006 r.

– Mobilne rozwiązanie zaprojektowane przez Hicron to nowoczesna aplikacja, która pozwala naszym doradcom znacznie skrócić czas obsługi klienta. Rozwiązanie Service Advisor przechowując w jednym miejscu pełną informację o klientach, samochodach i realizowanych usługach, pozwala pracownikom warsztatu skupić na obsłudze serwisowej. Dzięki możliwości rozbudowy aplikacji o dodatkowe funkcje Service Advisor jest narzędziem, które w maksymalnym stopniu pozwala wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów – mówi Davide Li Cavoli IT Project Manager w AMAG.

Z aplikacji korzysta obecnie kilkanaście osób, głównie serwisanci i trenerzy szkoleniowi. Docelowo rozwiązanie ma być wdrożone w ponad 80 warsztatach i stacjach serwisowych AMAG Retail na terenie całej Szwajcarii.

– Mając wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów da branży automotive, podjęliśmy wyzwanie stworzenia produktu, który zapewnia szeroką implementację urządzeń mobilnych w punktach obsługi serwisowej. Prace nad Service Advisor są o tyle nietypowe, że jest to rozwiązanie tworzone z myślą o konkretnym kliencie. Firma AMAG na początku określiła nam swoje oczekiwania, a teraz w trakcie pilotażowego wdrażania produktu przekazuje nam swoje uwagi i sugestie. Współpraca z AMAG pozwoliła stworzyć aplikację opartą na najlepszych praktykach biznesowych. Jednocześnie otwarta architektura rozwiązania zapewnia integrowanie z dowolnym systemem klasy DMS (Dealer Management System) – mówi Remigiusz Efinowicz, członek zarządu w Hicron.

Do korzyści wynikających z wdrożenia Service Advisor należy przede wszystkim eliminacja papierowych formularzy z obiegu dokumentów, skrócenie czasu obsługi klienta, wykorzystanie w pełni możliwości systemu informatycznego i zawartych w nim informacji, a także możliwość cross-sellingu i upsellingu usług.

– Do tej pory wizyta w punkcie serwisowym przebiegała w dość typowy sposób: rozmowa z serwisantem, spisanie danych, przejście do samochodu, ocenia uszkodzeń, propozycja prac dodatkowych, a następnie przepisanie wszystkich tych informacji ręcznie do komputera. Powodowało to niepotrzebny stres, stratę czasu i możliwość popełnienia wielu błędów. Dzięki naszej aplikacji można wszystkie formalności ograniczyć do minimum – mówi Szymon Włochowicz, architekt rozwiązań i lider zespołu Enterprise Mobility w Hicron.

Aplikacja Service Advisor instalowana na urządzeniach mobilnych łączy się z systemem informatycznym, pobierając i przesyłając dane dotyczące wizyt kolejnych klientów i ich obsługi.

– W momencie obsługi klienta serwisant ma pełną wiedzę nie tylko na temat historii dotychczasowych przeglądów czy napraw auta, ale także informację na temat aktualnych promocji, cenników, kalendarzy dostępności miejsc warsztatowych i pracowników, informacji dotyczących stanów części zamiennych. Szybko, profesjonalnie i nowocześnie, bez zbędnych papierowych dokumentów, gdyż wszystkie informacje gromadzone są w centralnym systemie – dodaje Szymon Włochowicz.