Zdolność do szybkiej reakcji na zmiany

Firma HP zaprezentowała wyniki przeprowadzonych globalnie badań, które obrazują, jak umiejętność szybkiej reakcji na zmiany wpływa na realizację koncepcji Instant-On Enterprise teraz i w przyszłości.

Badanie przeprowadzone na zlecenie HP wykazało, że 95% członków kadry kierowniczej z sektora prywatnego i publicznego uważa elastyczność za ważny czynnik sukcesu. 77% dyrektorów generalnych, 72% dyrektorów działów IT i 64% dyrektorów finansowych stwierdziło, że elastyczność będzie kluczowa w ciągu najbliższych pięciu lat. W przypadku sektora publicznego podobnego zdania było tylko 62% przedstawicieli kadry kierowniczej.

Umiejętność dynamicznej reakcji na zmiany umożliwia podejmowanie szybkich decyzji i modyfikowanie planów w zależności od zmieniających się potrzeb klientów. W badaniu przeanalizowano znaczenie i postrzeganie zdolności do natychmiastowej reakcji.

Respondenci należący do kierownictwa najwyższego szczebla przypisują elastyczności różne znaczenie. Za bardzo ważny czynnik uważa ją 76% dyrektorów generalnych, 74% dyrektorów działów IT i 68% dyrektorów finansowych.

Wyniki różnią się znacznie w zależności od sektora, z którego pochodzą respondenci. Wśród ankietowanych z sektora prywatnego 76% stwierdziło, że elastyczność jest bardzo ważna, natomiast w przypadku kierownictwa instytucji państwowych podobnego zdania było 63%.

Tylko 45% kadry kierowniczej z sektora prywatnego i 23% respondentów z sektora publicznego stwierdziło, że mogą „zawsze” szybko reagować na zmieniające się potrzeby rynkowe.

Kierownictwo firm postrzega inwestycje w zakresie technologii jako kluczowy czynnik do zwiększenia zdolności reagowania w ciągu najbliższych pięciu lat. Dwie trzecie ankietowanych stwierdziło, że ich elastyczność będzie zależała głównie od technologii.

Respondenci przewidują różne sposoby wykorzystania technologii, aby móc reagować na zmieniające się potrzeby rynku. 30% z nich uważa, że należy za jej pomocą udoskonalić oferowanie nowych produktów i usług, 22% jako swój cel wymieniło zwiększanie produktywności, a 21% wybrało opracowywanie nowych sposobów kontaktu z klientami.

Badanie zostało wykonane na zlecenie HP przez analityków z firmy Burson-Marsteller, którzy przeprowadzili rozmowy z przedstawicielami kadry kierowniczej z sektora prywatnego i publicznego na całym świecie. Ankiety zrealizowano telefonicznie w lutym i marcu 2011 r. w takich regionach, jak Ameryka Północna (USA i Kanada), Europa i Bliski Wschód (Dania, Francja, Niemcy, Rosja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania), Daleki Wschód (Australia, Chiny, Japonia, Filipiny) i Ameryka Łacińska (Brazylia, Meksyk).