WMS w systemie Microsoft Dynamics NAV dla Trio Line Polska

IT.integro uruchomiło moduł zarządzania magazynem wysokiego składowania w systemie ERP Microsoft Dynamics NAV u producenta mebli tapicerowanych – Trio Line Polska.

Trio Line Polska sp. z o.o. jest częścią grupy kapitałowej Trio Line, skandynawskiego producenta mebli stylowych. Polski oddział firmy, otwarty w 2003 r. w Stęszewie k. Poznania, realizuje również zlecenia klientów zewnętrznych, produkując przede wszystkim meble tapicerowane w różnorodnych wariantach, modelach i wzorach.

Głównym założeniem projektu wdrożenia modułu WMS było uporządkowanie operacji magazynowych, usprawnienie obiegu dokumentów magazynowych, zautomatyzowanie ustalania wartości magazynu z księgowością oraz wdrożenie rozwiązań do zarządzania magazynem wysokiego składowania. Do obsługi tych procesów wykorzystywany jest moduł WMS w systemie Microsoft Dynamics NAV, który został dostosowany do indywidualnych wymagań Trio Line Polska.

Dzięki niemu pracownicy magazynu obsługują odłożenia i pobrania z dokładnością do pojemnika, a jest ich w systemie zapisanych aż 2500. Procesy magazynowe są także zintegrowane z czytnikami kodów kreskowych dzięki funkcji ADCS poprzez technologię VT100. Moduł wspiera także obsługę palet.

Ważnym elementem systemu Microsoft Dynamics ERP jest możliwość prowadzenia w nim obsługi magazynu konsygnacyjnego, który działa na terenie firmy dla zapasów skór od producenta. Nowy moduł WMS jest wykorzystywany przez pracowników bardzo intensywnie – miesięcznie przeprowadzanych jest w nim 2,5 tysiąca operacji magazynowych.

Wdrożenie funkcji WMS w systemie Microsoft Dynamics NAV rozpoczęło się w sierpniu tego roku i trwało tylko 3 miesiące. Wszystkie prace zakończono planowo i od ponad dwóch tygodni z powodzeniem używane są nowe funkcje przygotowane przez ekspertów z IT.integro. Integrator był także odpowiedzialny za przeprowadzenie zaawansowanych szkoleń dla pracowników z użytkowania nowego systemu ERP.

Trio Line Polska używa systemu Microsoft Dynamics NAV w wersji 2009 od 2012 r. Obecnie z systemu korzysta 47 użytkowników jednoczesnych, czyli niemal wszyscy pracownicy firmy.