Dział HP Enterprise Services poinformował o zawarciu z General Motors wieloletniej umowy o wartości 2 mld USD dotyczącej wsparcia aplikacji i infrastruktury IT. Nowa umowa pokrywa się w znacznej części z dotychczasowym obszarem współpracy HP i GM.
Zgodnie z umową HP będzie zarządzać infrastrukturą techniczną GM, obejmującą całe przedsiębiorstwo – od działu produkcji po sale posiedzeń zarządu, a w szczególności zadba o ergonomię systemu informatycznego. Zapewni obsługę sieci, stanowisk pracy, rozwiązań mainframe oraz integrację aplikacji i systemów uczestniczących w globalnych operacjach GM, łącznie z OnStar.
HP będzie odpowiadać za zarządzanie aplikacjami i infrastrukturą związaną z obsługą dziesiątków tysięcy komputerów biurowych i urządzeń mobilnych oraz procesów produkcyjnych wraz z łańcuchem dostaw GM. Usługi te obejmują:
● Wytwarzanie i utrzymanie aplikacji w obszarach projektowania, produkcji, usług biznesowych, łańcucha dostaw, systemu OnStar itd.
● Integrację konwergentnej infrastruktury i wszystkich technologii obsługujących heterogeniczne środowisko techniczne GM.
● Zarządzanie usługami w obszarze mainframe dotyczące najważniejszych systemów biznesowych GM, w tym transakcji finansowych i łańcucha dostaw.
● Zapewnienie wsparcia dla użytkowników w przeszło 50 krajach.
● Zapewnienie całkowicie zdalnego zarządzania siecią przesyłania danych, bezpieczeństwa sieci i usług wideokonferencyjnych.
Partnerzy z HP Agility Alliance, w tym Microsoft i PricewaterhouseCoopers, dostarczą HP dodatkowe narzędzia, technologie i zasoby, które ułatwią świadczenie usług dla GM. (ej)