System głosowy Vocollect w łańcuchu dostaw

Firma Vocollect, specjalizująca się w rozwiązaniach głosowych dla magazynów, opracowała tzw. Voice – Directed Work system, który usprawnia procesy dostaw przez minimalizację liczby pomyłek.

– Pomyłki popełnione przy załadunku towaru to dodatkowe koszty dla firm transportowych, ale także dla klientów – stwierdza Gary Glessner, Vice President and Managing Director of European Operations Vocollect. – Konsekwencja błędów w łańcuchu dostaw znajduje odzwierciedlenie w cenach towarów, które mogą być i do 6% wyższe od ceny wyjściowej.

Według badań przeprowadzonych w krajach Unii Europejskiej (dane Eurostatu) blisko 25% przejazdów to tzw. puste przebiegi, czyli sytuacje, w których samochody jadą bez towaru. Ogromne kwoty generują również przejazdy z błędnie zapakowanymi produktami. Aby ograniczyć koszty, warto usprawnić procesy na etapie magazynowania i dystrybucji towarów, dzięki czemu już w pierwszym etapie łańcucha dostaw można znacznie zmniejszyć liczbę pomyłek i zwiększyć wydajność.

– Identyfikacja głosowa poprawia wydajność o 35%, a dokładność kompletacji wydawanych towarów sięga 99,99% – wyjaśnia Frank W. Rissler z Vocollect. – System opracowany przez Vocollect poprawia jednocześnie bezpieczeństwo pracy oraz poziom satysfakcji z wykonywanych zadań. Aplikacje głosowe relatywnie łatwo wdrożyć na każdym etapie łańcucha dostaw.

Najwięcej błędów popełnianych jest w procesie kompletowania produktów. Dzięki technologii Vocollect pracownik może być natychmiastowo powiadomiony, czy paczka zawiera dobrą zawartość lub że zmieniła swą lokalizację w magazynie. Eliminuje to sytuacje, w których miałby zostać wysłany źle zidentyfikowany lub przeterminowany produkt.

Systemy głosowe Vocollect przeznaczone są do zarządzania magazynami, hurtowniami oraz wielkopowierzchniowymi centrami dystrybucyjnymi. Stanowią technologię komplementarną wobec popularnych rozwiązań wykorzystywanych w magazynach, np. RFID.

– Mowa jest najbardziej naturalnym sposobem wymiany informacji – mówi Krzysztof Banaś, dyrektor sprzedaży SKK SA. – Rozwiązania głosowe Vocollect umożliwiają komunikację między człowiekiem a systemami komputerowymi, aby ograniczyć błędy w procesie dostaw. Dzięki temu już w magazynie eliminowane są pomyłki, co wpływa na usprawnienie całego łańcucha dostaw i przynosi znaczne oszczędności.