Sieć handlowa Dombal z Asseco WAPRO

Firma Dombal, producent i dystrybutor drewna oraz akcesoriów ogrodowych, wdrożyła komplet aplikacji do zarządzania Asseco WAPRO, aby usprawnić zarządzanie siecią swoich sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Dzięki zaimplementowanym rozwiązaniom udało się zoptymalizować wiele procesów biznesowych, zredukować koszty oraz lepiej kontrolować działanie wszystkich punktów sprzedaży.

Dombal jest firmą handlowo-usługowo -produkcyjną. Przez ostatnich kilkanaście lat firma wyspecjalizowała się w handlu drewnem profilowanym, takim jak deski tarasowe, deski elewacyjne, drewno klejone oraz szeroko pojęte zewnętrzne drewno ogrodowe, w tym ogrodzenia (płoty i panele) oraz ogrodowe zabawki drewniane.

Dombal oferuje także farby, oleje i impregnaty do sprzedawanego przez siebie drewna oraz różnego rodzaju elementy łączne, w tym wkręty, kotwy i kątowniki. Odrębny dział firmy Dombal – PMO (Park Miasto Osiedle) to producent małej architektury miejskiej. Zajmuje się projektowaniem i produkcją mebli miejskich: ławek, koszy ulicznych, słupków parkingowych oraz innych elementów stosowanych w przestrzeni miejskiej.

Uruchomione programy Asseco WAPRO wsparły działania firmy Dombal w obszarach sprzedaży i magazynu, finansów i księgowości oraz kadr i płac. Wśród zainstalowanych aplikacji znalazły się: działający w modelu pracy terminalowej system Sprzedaż i magazyn WF-Mag, program Finanse i księgowość WF-FaKir oraz aplikacja Kadry i płace WF-GANG.

Ponadto w ramach rozwiązania magazynowo- sprzedażowego wdrożone zostały funkcje umożliwiające tworzenie zaawansowanych raportów (Crystal Reports), które zapewniają dogłębną analizę danych zgromadzonych w systemie WF-Mag.

Dzięki wdrożeniu oprogramowania Asseco WAPRO firma Dombal ujednoliciła kluczowe procesy związane z zarządzaniem siecią sklepów. Oprogramowanie umożliwiło scentralizowane zarządzanie każdym punktem handlowym, co pozwoliło zredukować liczbę popełnianych przez użytkowników błędów podczas wykonywania pracy ręcznie, przy jednoczesnym dostępie każdego pracownika do wszystkich informacji sprzedażowych i magazynowych.

Automatyzacja procesów biznesowych zapewniła optymalizację czasu obsługi każdego punktu sprzedaży oraz szybkie i skuteczne reagowanie na wszystkie aspekty handlowe w dowolnej placówce, niezależnie od jej lokalizacji. Funkcja kontroli i raportowania w korzystny sposób wpłynęła na optymalizację kosztów. Zwiększono możliwości kontrolowania i raportowania procesów handlowych, zarządzania dostawami, zamówieniami oraz uprawnieniami pracowników. W konsekwencji poprawiła się jakość bieżącej działalności spółki, zmniejszyły koszty operacyjne i zwiększyła sprzedaż.

– Zdecydowaliśmy się na oprogramowanie Asseco WAPRO ze względu na jego nowoczesną architekturę, możliwość działania aplikacji magazynowej w trybie pracy terminalowej oraz dużą elastyczność systemów. Istotnym czynnikiem było także otrzymanie profesjonalnego wsparcia i kompleksowej obsługi zarówno w zakresie analizy przedwdrożeniowej, procesu implementacji oraz bieżącej obsługi zainstalowanych rozwiązań – powiedział Grzegorz Kowalczyk, właściciel firmy Dombal.