Raport Oracle EPM Index II ― firmy walcza z recesja z wykorzystaniem zasad zarzadzania wydajnoscia przedsiebiorstwa

Firma Oracle przestawiła dokument pt. „Oracle Enterprise Performance Management (EPM) Index II”. Jest to raport z drugiej serii badań mających na celu określenie postępów przedsiębiorstw w doskonaleniu zarządzania (Management Excellence). Badania te, przeprowadzone przez grupę analityczną Quocirca i zakończone określeniem indeksu Oracle EPM Index II, mają na celu ocenienie zdolności przedsiębiorstw z Europy i Ameryki Północnej do integracji procesów zarządzania i systemów informatycznych w celu zapewnienia skonsolidowanego wglądu w kwestie wydajności przedsiębiorstwa.

Ogólna wartość tego indeksu dla wszystkich badanych krajów, wyrażana na skali od 0 do 10, wzrosła o 38% z 5,13 w pierwszym raporcie do 7,04 w raporcie Oracle EPM Index II. Wzrost ten odzwierciedla przekonanie o postępach w zakresie zarządzania wydajnością przedsiębiorstwa w firmach ze wszystkich obszarów geograficznych, każdej wielkości i ze wszystkich branż.

Firma Oracle przypisuje ten wzrost ogólnoświatowej sytuacji gospodarczej. Pierwsze badanie EPM Index miało miejsce w styczniu 2009 r., gdy przedsiębiorstwa zmagały się z pogarszającą się kondycją gospodarki. Dokonana w ramach badań ocena wydajności operacyjnej wykazała brak integracji oraz niską jakość wymiany informacji między kluczowymi funkcjami biznesowymi.

Wyższa wartość indeksu Oracle EPM Index II nie oznacza przy tym istotnego wzrostu samej wydajności, lecz sygnalizuje, że większość firm jest teraz przekonana o swojej większej zdolności do eliminacji zaniedbań na tym polu we własnym przedsiębiorstwie.