QlikTech: ponad 100 różnych aplikacji w QlikMarket

QlikTech, dostawca rozwiązań Business Discovery – systemów Business Intelligence dających użytkownikom biznesowym pełną kontrolę nad analizą danych, poinformował o zaangażowaniu partnerów oraz klientów na rzecz QlikMarket (market.qlikview.com), web-marketu oferującego łatwy, interaktywny sposób nabywania i oceniania użytecznych technologii i aplikacji korzystających z platformy QlikView Business Discovery.

Zadaniem uruchomionego we wrześniu 2012 r. QlikMarket jest ożywienie kontaktów między partnerami oraz teraźniejszymi i przyszłymi klientami, przy jednoczesnym rozwijaniu atutów QlikView. Od otwarcia web-marketu sześć miesięcy temu przybyło ponad 100 produktów, m.in. takich jak konektory z innymi systemami, rozszerzenia oraz dedykowane aplikacje oparte na QlikView.

Produkty w QlikMarket pochodzą od dostawców rozwiązania QlikTech Qonnect Program, partnerów technologicznych, partnerów OEM oraz partnerów integrujących systemy.

– QlikMarket zapewnił IdevioMaps doskonałe pozycjonowanie, które umożliwiło nam pozyskanie partnerów i klientów wcześniej trudno dostępnych – powiedział Patric Nordstrom, CEO w Idevio. – Nasza oferta w QlikMarket wskazuje, jak rewolucyjna jest oferowana przez nas technologia map i jak dobrze nasze analizy na mapach dopasowują się do szybkości QlikView. W Idevio jesteśmy bardzo dumni z tego, że jesteśmy jednym z pierwszych partnerów, którzy wprowadzili swoje aplikacje do QlikMarket. Dla naszego biznesu QlikMarket jest niezbędnym kanałem i naszym celem jest wprowadzenie jeszcze wielu produktów do QlikMarket w przyszłości.

QlikMarket zapewnia obecnym i przyszłym klientom oraz ponad 95 tys. użytkowników QlikCommunity łatwe przeszukiwanie strony poprzez filtrowanie po branży lub rozwiązaniach, sortowanie za pomocą stopnia trafności lub partnera, monitorowanie rozwiązań, które są najczęściej pobierane, a także wyszukiwanie najwyżej ocenianych produktów. Średnio na rynku pojawia się 10 nowych ofert w miesiącu. Ostatnie dodane to:

  • Retail Dashboard QlikView (Abacus B.V.) – zapewnia natychmiastowy wgląd w ważne w handlu detalicznym wskaźniki efektywności oraz dostarcza analizy, takie jak analiza koszyka zakupowego, analiza konwersji oraz analiza Goldmine. Aplikacja zawiera również wskaźniki ruchu, liczniki osób oraz dane zewnętrzne takie jak pogoda czy dane demograficzne,
  • QVD Converter (TIQ Solutions) to biblioteka wielokrotnego użytku,
  • MafoClick – The Market Research Analyzer (EVACO GmbH) – wizualizuje dane, aby uzyskiwać wgląd do badań rynkowych,
  • NAV-Discovery (prisma informatik GmbH) – szybkie i łatwe połączenie Microsoft Dynamics NAV z QlikView,
  • Explore (Causata) – dostarcza intuicyjne dashbordy do analizy Big Data.

Najczęściej pobierane z grupy ponad 100 aplikacji:

  • QlikView Governance Dashboard (QlikTech)
  • GeoQlik (Business Geografic)
  • QVMailer – Automatic Mailer for QlikView (Harrer & Partner Unternehmensberatung)
  • QlickPlanner (Konsultnet)

– Model QlikMarket sprawdził się u klientów korporacyjnych – powiedział Sid Probstein, CTO w Attivio. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Active Intelligence Engine od Attivio jest dostępny na QlikMarket i rozszerza nasze rozwiązania do analizy Big Data dla klientów QlikView. Integracja QlikView i Attivio wprowadza na nowy poziom badania, analizy i użytkowania Big Data oraz sprawia, że odpowiedzi na pytania biznesowe typu „co” i „dlaczego” stają się coraz łatwiejsze.

Produkty dostępne na QlikMarket nie tylko znacznie poszerzyły możliwości QlikView, lecz także znajdują zastosowanie w nowych branżach.

– Już wkrótce także w Polsce wzrośnie zainteresowanie QlikMarketem, gdyż pojawią się tam nowe rozwiązania przygotowane przez polskich partnerów. Obserwujemy zapotrzebowanie zwłaszcza w takich branżach, jak bankowość, ubezpieczenia, handel detaliczny, energetyka czy produkcja – mówi Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji i Izraela w QlikTech.