QAD Enterprise Applications 2010

Firma QAD wprowadziła najnowszą wersję QAD Enterprise Applications 2010, w której skoncentrowała się na wzmocnieniu interfejsu użytkownika, rozwoju branżowych map procesów oraz ulepszeniu modułu Business Intelligence.

QAD Enteprise Applications 2010 Enterprise Edition została stworzona dla międzynarodowych firm produkcyjnych. Zapewnia przejrzysty wgląd w czasie rzeczywistym w działalność przedsiębiorstw zarówno na poziomie lokalnym, regionalnym, jak i globalnym. Udoskonalono w niej moduły najczęściej wykorzystywane przez firmy wytwórcze, czyli produkcję, magazynowanie, zarządzanie łańcuchem dostaw, obsługę klienta i serwis posprzedażny.

Dalszy rozwój interfejsu użytkownika opartego na technologii .NET zapewnia nowe możliwości w zakresie obsługi menu, poprzez drążenie drzewa folderów aż do uzyskania określonego programu. Rozwinięto również opcje wyszukiwania, zapewniając szybszy dostęp do informacji.

Mapy procesów biznesowych stanowią graficzną prezentację przepływu informacji w trakcie wykonywania procesów biznesowych, umożliwiając ich optymalizację. Mogą zawierać linki do programów, przeglądarek, dokumentacji i innych map, co zwiększa skuteczność obsługi.

– Na bieżąco analizujemy trendy rynkowe, które wpływają na działanie światowych i lokalnych firm produkcyjnych. Staramy się przewidzieć, jakie funkcje będą ważne dla ich rozwoju i skutecznego konkurowania na zmiennym rynku. W związku z kryzysem wielu wytwórców skoncentrowało się mocniej na zarządzaniu relacjami z klientem i dystrybucji niż na zarządzaniu zdolnością produkcyjną. Firmy zwracają również uwagę na kwestię „wyszczuplenia” procesów oraz zwiększenie możliwości analitycznych w oparciu o moduł Business Intelligence – mówi Jarosław Jaśkiewicz, dyrektor ds. produktu.

W nowej wersji systemu wprowadzano usprawnienia w zakresie rozwiązań Business Intelligence. Narzędzia BI zapewniają szybką analizę trendów, łatwy przegląd danych oraz precyzję w podejmowaniu decyzji na podstawie sprawdzonych informacji, m.in. dzięki przejrzystej wizualizacji stopnia realizacji kluczowych wskaźników wydajności (KPI). Tworzenie wydruków i raportów ułatwia wbudowany kreator, który zapewnia obiektowe definiowanie zawartości raportów (np. wykresy, dane czy kody kreskowe).

Silniejsze wsparcie firm produkcyjnych, które prowadzą zaawansowane analizy finansowe oraz działają w rozproszonym środowisku wielozakładowym, zapewni moduł do zarządzania finansami (Enterprise Financials) zgodny z międzynarodowymi standardami sprawozdawczości finansowej (IFRS). Umożliwia spełnienie norm GAAP (ogólnie przyjęte standardy księgowości), obsługę wielu walut, różnych systemów podatkowych oraz wersji językowych.

Oprogramowanie było rozwijane przy współpracy z klientami, którzy brali aktywny udział w pracach dostosowujących aplikację do specyfiki firm wytwórczych. QAD realizuje program Customer Engagement, który zakłada włączenie klientów w proces definiowania potencjalnych obszarów usprawnień i szans rynkowych.

Architektura aplikacji – SOA (Service Oriented Architecture) – zapewnia instalację systemu w trzech modelach: „na żądanie” (on demand), lokalnie (on premise) oraz z dostarczonym serwerem (on appliance). Oprogramowanie jest dostępne w modelu SaaS (Software as a Service), który sprawdza się zwłaszcza w przypadku szybkich inwestycji w zakresie nowych zakładów produkcyjnych.