Procter & Gamble wybrał platformę 3DEXEPERIENCE firmy Dassault Systèmes

W skali globalnej 18 000 użytkowników skorzysta z rozwiązań branżowych „Perfect Product” i „Perfect Package” od Dassault Systèmes’

Firma Dassault Systèmes, 3DEXPERIENCE Company, światowy lider w dziedzinie oprogramowania projektowego 3D oraz rozwiązań 3D Digital Mock Up oraz oprogramowania do zarządzania cyklem życia produktu (PLM), poinformowała, że Procter & Gamble (P&G) – jeden z największych na świecie producentów dóbr konsumpcyjnych, korzysta z platformy 3DEXPERIENCE. P&G wdraża dwa rozwiązania branżowe Dassault Systèmes: „Perfect Product” i „Perfect Package”. Dzięki temu tysiące użytkowników będzie miało dostęp do danych, współpracowników i klientów. W efekcie usprawniony zostanie etap projektowania produktów i ich opakowań, a także zarządzanie wymaganiami i procesem produkcji.

Branża dóbr konsumpcyjnych to dynamicznie rozwijający się i konkurencyjny rynek, na którym decyzje zakupowe podejmowane są niezwykle szybko, często w przeciągu kilku sekund. Firmy, które chcą wyróżnić się spośród konkurencji, stworzyć silny wizerunek swojej marki, a przede wszystkim zbudować jak największą grupę lojalnych klientów, muszą nieustannie pracować nad ulepszaniem swoich produktów oraz projektować coraz ciekawsze wzory opakowań. 

Procter & Gamble, zarządza 10 kategoriami produktów i 65 markami w ponad 80 krajach na świecie. Firma od długiego czasu korzysta z aplikacji Dassault Systèmes, służących do projektowania, rozwoju i symulacji. Platforma 3DEXPERIENCE pomaga P&G zwiększać skalę biznesu, przy jednoczesnym wzroście innowacyjności, wydajności zarządzania oraz tempa realizacji programów produktowych. Jest to szczególnie istotne w kontekście krótkich cykli życia produktu, zmiennych  kosztów surowców i popytu.

„Decyzja dotycząca rozszerzenia systemu PLM od Dassault Systèmes o platformę 3DEXPERIENCE, jest częścią zmian, jakie realizujemy w obszarze cyfrowej transformacji biznesu – powiedział Jean-Louis Hospitel, IT Director, P&G. „Platforma 3DEXPERIENCE wspiera  całościowe działania mające na celu wdrażanie innowacji oraz poprawę doświadczenia użytkownika.”

Procter & Gamble udostępnił, działające w oparciu o platformę 3DEXPERIENCE, aplikacje „Perfect Product” i „Perfect Package” 18 tys. użytkowników z działów badań i rozwoju, dostaw produktów, jakości, a także innych obszarów firmy, aby wesprzeć proces projektowania i rozwoju produktów. W środowisku cyfrowej współpracy dane projektowe są łatwe do znalezienia, udostępnienia i ponownego wykorzystania. Zespoły spędzają mniej czasu na szukaniu informacji i czekaniu na uzyskanie dostępu do najbardziej aktualnych specyfikacji opakowań i produktów, co w znacznym stopniu usprawnia procesy, oszczędza czas, a przez to również ogranicza wydatki. Dodatkowo, dane mogą być z łatwością wymieniane z konsumentami w celu zdobycia przez producenta lepszego rozeznania w obowiązujących na rynku trendach, potrzebach klientów, a także sposobach użytkowania produktów.

„Platforma 3DEXPERIENCE oraz inne oferowane przez nas rozwiązania dedykowane dla branży dóbr konsumpcyjnych integrują ludzi, procesy i systemy. W efekcie firmy mogą zredukować czas potrzebny na rozwój produktu nawet o 20%,” powiedział Philippe Loeb, Vice President, Consumer Packaged Goods & Retail Industry, Dassault Systèmes. „Jest to największa wartość dla branży, której specyfika wymaga coraz większej innowacyjności od firm, chcących nadążyć za zmieniającymi się przyzwyczajeniami i oczekiwaniami klientów. Zaprojektowanie i wyprodukowanie kolejnego, przełomowego produktu staje się wtedy znacznie bardziej efektywne.”

Więcej informacji na temat branżowych rozwiązań Dassault Systèmes przeznaczonych dla sektora Trwałych Dóbr Konsumpcyjnych i handlu detalicznego, jest dostępnych na stronie.

Źródło i zdjęcia: Dassault Systèmes