Polska firma P&P działająca także za granicą wdrożyła system ERP

Firma budowlana P&P z filiami w Niemczech i Norwegii, wdrożyła system ERP Comarchu. System umożliwia m.in. rejestrację danych dotyczących ofert, kosztorysów, zamówień, umów, projektów i budżetów, procesów związanych z zakupami, czasem pracy, zużyciem środków trwałych. Wdrożenie było dofinansowane ze środków unijnych.

P&P z Orla koło Wejherowa specjalizuje się w realizacji projektów w generalnym wykonawstwie, instalacjach elektrycznych i niskoprądowych. Wdrożenie zrealizowano dzięki dofinansowaniu z UE w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG).

Spółka posiada filie w Niemczech i w Norwegii. System Comarch ERP XL umożliwia usprawnienie procesów zewnętrznych, głównie komunikacji z partnerami biznesowymi oraz wewnętrznych, związanych z zarządzaniem projektami, kontrolowaniem ich budżetów i dokumentacją związaną z ich realizacją. Produkt przeznaczono dla ok. 30 użytkowników.

– Dzięki wdrożeniu firma ma możliwość szczegółowej analizy realnych kosztów związanych z projektami w czasie rzeczywistym. Wdrożone rozwiązania pozwalają na bieżącą weryfikację stanu budżetu każdego z realizowanych projektów z uwzględnieniem dowolnie konfigurowanych raportów i analiz – mówi prezes zarządu P&P Paweł Piechota.

Wszystkie działy przedsiębiorstwa zostały zaangażowane w rejestrację własnych danych w jednym systemie. – Zaimplementowany elektroniczny obieg dokumentów pozwolił pracownikom na śledzenie statusów rejestrowanych dokumentów – podsumowuje prezes.

System wdrożono w ciągu 11 miesięcy.